חמישה מתשעת הפצועים בפיגוע בנאות אפקה בתל אביב במצב קשה, מצבם של חלקם עודכן אחרי ניתוחים שעברו. לפחות שניים מהם, לפי בית החולים בילינסון, נמצאים בסכנת חיים. בין הפצועים יש אישה בהיריון שבאיכילוב הגדירו את מצבה "קשה מאוד", ואמרו כי יש עוד "דרך ארוכה לפניה". מלבדה אושפזו באיכילוב שלושה פצועים נוספים, שתיים במצב קשה ואחד במצב בינוני.



מירב כוכב, כלתו של בועז כוכב (76) שאושפז בבילינסון במצב קשה, סיפרה כי הוא נדקר שלוש פעמים. "כרגע המצב יציב, הוא נמצא בטיפול נמרץ. הוא מדבר ומבולבל מאוד", אמרה כוכב. "הוא לא זוכר את האירוע, הוא זוכר שהוא באמבולנס צועק וכואב".
לדברי כוכב, בזמן הפיגוע "הוא דיבר עם חבר, החבר שמע יריות באמצע השיחה והשיחה התנתקה. פתחנו את הטלוויזיה וזיהינו אל הרכב שלו. נסענו לאיכילוב ואז באנו לפה. חשבנו על הגרוע מכל, התקשר אלינו פרמדיק מהאמבולנס ואמר שהמצב קשה. נכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לחייו".
4 צפייה בגלריה
אשר שמולביץ
אשר שמולביץ
"שמעתי את הרעש וחשבתי שזה תאונה אז הלכתי לשם, ואז הוא דקר אותי בפנים". אשר שמולביץ
(צילום: יריב כץ)
ניר גולדשטיין (40), חברו של כוכב ששוחח איתו בטלפון בזמן הפיגוע, סיפר: "הוא התקשר אליי ממרכז הקניות, שמעתי בום וזכוכיות מתנפצות ותשע יריות, צעקתי 'בועז, בועז'. הבנתי שזו לא תאונה, וניסיתי להבין איך להגיע לשם, התקשרתי לכל מי שאני מכיר כדי להגיע אליו". לדבריו, בהמשך "שמעתי מכונית מתרסקת ויריות ושום דבר ממנו. לא דיברתי איתו מאז האירוע. דקה אחר כך הודעתי לבן שלו שאני לא מצליח להשיג אותו. אמרתי לו שהיה אירוע בצפון תל אביב ואבא היה ליד".
אשר שמולביץ, רופא בן 66, נפצע באורח קל בפניו בפיגוע. הוא סיפר בבית החולים בילינסון כי "אני בסדר גמור. שמעתי את הרעש של תאונת הדרכים, יצאתי לכיוון כי אני רופא - וראיתי שזה פיגוע. הנהג יצא מהרכב עם סכין, רדף אחריי ונלחמתי איתו קצת. הוא דקר אותי בפנים ואז ירו בו - הייתי פחות ממטר ממנו בזמן הירי. אם לא היו יורים בו, לא הייתי פה. היה לו רצח בעיניים והבנתי שאני צריך לעצור אותו, הוא הצליח לדקור אותי בפנים ואני לא זוכר אם הצלחתי לעשות משהו. ואז הגיע הבחור עם האופנוע שירה בו".
שמולביץ כבר השתחרר מבית החולים בילינסון, אך מצבם של שני הפצועים האחרים שמאושפזים בו עדיין מוגדר קשה. אחד מהם, בן 30, נדקר בבטנו, נותח ונמצא ביחידת ההתאוששות. השני, בן 75, נדקר בחזה ונמצא בטיפול נמרץ. באיכלוב, כאמור, מאושפזים 3 פצועים נוספים במצב קשה - אחת מהם אישה בהיריון.



4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
4 צפייה בגלריה
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל עבד חלאילה שביצע את הפיגוע בנאות אפקה, תל אביב
המחבל שביצע את הפיגוע
4 צפייה בגלריה
תיעוד מבית משפחת המחבל,  עבד אלאלווהאב חלאילה, שביצע את הפיגוע המשולב בנאות אפקה בכפר סמוע חברון
תיעוד מבית משפחת המחבל,  עבד אלאלווהאב חלאילה, שביצע את הפיגוע המשולב בנאות אפקה בכפר סמוע חברון
חיילים סביב הבית בסמוע
בינתיים, מתברר כי המחבל שביצע את הפיגוע, עבד אלאלווהאב חלאילה (20), הגיע לזירה באמצעות רכב שגנב ממעסיקו. לא ידוע אם מדובר במעסיק ישראלי או פלסטיני. ייתכן שהיה לו אישור מסוים שאפשר לו לעבוד בישראל והדבר עדיין נחקר. בינתיים, כוחות צה"ל עצרו כמה מקורביו, גם בתחנת לב המפרץ בחיפה - ובתיעוד שפרסמו הפלסטינים נראים חיילים רבים סביב ביתו בסמוע.
המחבל פלסטיני עלה בצהריים על המדרכה ועל שביל האופניים ברחוב פנחס רוזן בתל אביב - כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה ודורס עוברי אורח. בהמשך החל לדקור אנשים, ואז נורה וחוסל על-ידי אזרח. מפקד מחוז ת"א במשטרה, ניצב עמי אשד, אמר כי "כפי שאנחנו כרגע מבינים, המחבל היה לבד. אין לנו ספק שמדובר בפיגוע. אנחנו מבצעים פעולות נוספות גם בזירה וגם בסביבה כדי לראות הוא הגיע עם עוד אנשים". לדברי אשד, "כוחות רבים של המשטרה זורמים לכאן כדי לתת ביטחון אישי לאזרחים. זה אירוע קשה אבל כרגע הוא נמצא במצב סטטי".
בתיעוד מזירת הפיגוע נראה האזרח יורה במחבל, גם לאחר שהיה שרוע על הקרקע. המפכ"ל ששוחח איתו אמר לו: "אתה גיבור, הצלת חיי אדם, יש לך גיבוי ממני". האזרח השיב: "רעדתי ברגליים, התפללתי שהכדור ייצא - כי אם לא אני מת". הוא הוסיף כי החנה את האופנוע שלו מאחורי תחנת האוטובוס, וחשב תחילה שמדובר בתאונת דרכים. לדבריו, "אחרי שהוא פגע בתחנה הוא יצא ודקר מישהו, חשבתי אולי שזה ריב בין נהגים, אבל אז הוא עזב אותו ורץ לכיוון אנשים אחרים. הוצאתי את האקדח ורצתי אחריו.
"הוא בן אדם גבוה ומפחיד, אמרתי לעצמי שהוא יכול להרוג עשרה אנשים אם לא יותר", הוסיף האזרח שנטרל את המחבל. "יריתי בו פעמיים, הוא אדם חזק והיה לידי בן אדם מבוגר. יריתי לעברו שני כדורים נוספים ואז הוא נפל. הכול קרה מהר".