מעצר החשוד ברצח אחותו, צעירה בת 27, בדקירות סכין בביתם בנס ציונה הוארך בעשרה ימים. בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בבית משפט השלום בראשון לציון צוין כי הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית, ובמשטרה אמרו כי החשד שמיוחס לו הוא רצח לאחר תכנון.
סנגורו של החשוד, עו"ד איתי שוחט מהסנגוריה הציבורית, טען בדיון: "להבנתנו היה עימות שהחל בבית על רקע מחשבות שווא בנוגע לאחות. הוא רצה לעלות ליוטיוב 'תגלית גדולה', והיא מנעה ממנו. היו לו מחשבות לגבי אחותו, הוא אמר אפילו לאמא שלו לגביהן".
1 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אחותו בבית המשפט
החשוד ברצח אחותו בבית המשפט
החשוד ברצח אחותו בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
החשוד הגיע לדיון עם סימני חבלה על פניו, ככל הנראה ממאבק אחותו שניסתה להדוף אותו תוך כדי שהוא דוקר אותה למוות. עם כניסתו לאולם הבחין בקרובי משפחה, פרץ בבכי ושאל: "איפה אבא?". לפי החשד, לאחר שדקר את אחותו למוות אתמול הותיר אותה להתבוסס בדמה, הסתגר בחדר שאליו פרצו השוטרים שהגיעו לזירה, ונעצר.
עורך הדין אמר כי "מדובר בבחור צעיר, לא עובד, חי בבית. זה מקרה טרגי וקשה, החשוד נעדר עבר פלילי, מתמודד נפש". שוחט שאל את נציג המשטרה האם נלקחה בדיקת דם לחשוד, והוא השיב כי אכן נלקחה דגימה בבית החולים כדי לראות אם צרך "חומרים מסוכנים". במהלך הדיון סירב הנציג לפרט האם בחקירה של החשוד עלה עניין "מחשבות השווא", הוא השיב: "עלו דברים, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה".
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיל גבאי, אמר כי "קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו". הוא ציין כי החשוד אכן מוכר למערכת בריאות נפש, כמי שסובל מתהליך סכיזופרני. "יש טעם להחזיק את החשוד במרכז לבריאות הנפש (מב"ן), כדי שיהיה ניתן לבחון את מצבו. יש מקום שתוגש לבית המשפט חוות דעת לגבי כשירותו של חשוד". הוא הודיע כאמור כי מעצרו הוארך בעשרה ימים עד 2 במרץ.
שופט השלום גבאי גם האריך בשמונה ימים את מעצרו של יעקב חיימוביץ', החשוד ברצח שכנתו לידר סוויסה. אביה, אלי, פרץ בבכי באולם וצעק לעבר החשוד ברצח בתו "כלב, מגיע לך שיתלו אותך". עורך הדין עבד אבו עמר, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי מצבו הנפשי של החשוד אינו יציב.
"בדיקות שנעשו לחשוד מלמדות על מצב פסיכוטי", אמר. הוא ביקש מבית המשפט לקצר את ימי המעצר, לצורך פיקוח על החקירה, אך שופט השלום גיל גבאי האריך את מעצרו של חיימוביץ' החשוד ברצח.