השיחה שסייעה לשחרורו ממעצר של הכדורגלן: במסגרת המאמץ להביא לשחרורו של שגיב יחזקאל ממעצר בטורקיה, התקיימה הבוקר (שני) שיחה בין ראש השב"כ רונן בר לראש המודיעין הטורקי (MIT) איברהים קאלין, אשר לצד המהלכים המדיניים סייעה לפתרון מהיר של המשבר ולשחרורו של יחזקאל ממעצר. כך נודע ל-ynet. יחזקאל, שגורש מטורקיה, נחת היום בישראל.

6 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
עטוף בדגל ישראל, על כתפי האוהדים. שגיב יחזקאל בישראל
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל בישראל
שגיב יחזקאל בישראל
שגיב יחזקאל בישראל
(צילום: הפועל באר שבע)
מיד עם נחיתתו, עשרות אוהדים הגיעו אל השחקן, שהתעטף בדגל ישראל עם הירידה מהמטוס ועבר בדרך אל האוהדים בטרמינל פתאל. האוהדים הניפו אותו על הכתפיים, כשהוא שוב מניף את דגל ישראל. "שמח מאוד להיות כאן בארץ, אין על מדינת ישראל", הוא אמר לקול העידוד של האוהדים בנתב"ג. "עברו עליי הרבה דברים. עכשיו התחושות טובות. ציפיתי להגיע, עוד נדבר".
לפני 24 שעות חשבת שתהיה פה? "לא ידעתי כלום לפני 24 שעות, גם היום בבוקר לא ידעתי ואני שמח שאני כאן וזהו. לא דיברתי עדיין עם אף אחד. רוצה להגיע הביתה להיות עם המשפחה, להירגע. משמח אותי לראות את כולם כאן, אני באמת שמח להגיע לארץ, חיכיתי לנחות וזהו, אני שמח להיות כאן".
מה אתה אומר לשחקנים ישראלים אחרים בטורקיה? "לא מפחדים מכלום, הכול בסדר".
6 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
"רוצה להגיע הביתה להיות עם המשפחה". יחזקאל לאחר הנחיתה בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
קאלין, יועצו של ארדואן בעבר, היה גם דמות מפתח בפיוס עם ישראל, שנראה עתה רחוק מתמיד לאור ההתבטאויות של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. בין השב"כ וה-MIT קיים קשר מקצועי שסייע לגשר על הפערים ולהביא לשחרור תוך זמן קצר של יחזקאל, שנעצר בעקבות חגיגת השער שלו - שכללה הזדהות עם החטופים בעזה. בשב"כ סירבו להתייחס לפרטים.
מאחורי הקלעים הייתה גם פעילות דיפלומטית ענפה של משרד החוץ שסייעה בשחרורו של יחזקאל. שגרירת ישראל בטורקיה אירית ליליאן נמצאת אומנם בישראל מאז שהוחזרה לארץ, אבל היא קיימה מגעים מול השגריר הטורקי שגם הוא נמצא בארצו לאחר שנקרא להתייעצויות. במקביל התקיימו מגעים מול בכירים במשרד החוץ הטורקי. למרות המתיחות הגדולה בין שתי המדינות, יש עדיין ערוצי הידברות, בעיקר בשכבה המקצועית. במקביל התקיימו מגעים גם בין המל"ל לטורקים.
6 צפייה בגלריה
אוהדי מחכים בנתב"ג לשגיב יחזקאל
אוהדי מחכים בנתב"ג לשגיב יחזקאל
אוהדים בנתב"ג מחכים לשגיב יחזקאל
(צילום: יריב כץ)
6 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
(האתר הרשמי של אנטליהספור)
שר המשפטים הטורקי היה אמנם זה שהודיע על פתיחת החקירה נגד יחזקאל, אבל ההבנה בישראל הייתה שממשלת טורקיה הבינה שכדאי לה להנמיך פרופיל ולסיים את הפרשה מהר ככל האפשר. בכיר ישראלי אומר שכלפי חוץ הטורקים התלהמו, אבל מאחורי הקלעים הם הבינו שצריך להוריד את רף השיח המתריס.
במהלך הלילה משרד החוץ הורה ליועץ המשפטי של הקונסוליה הישראלית באיסטנבול להגיע ליחזקאל בתחנת המשטרה באנטליה. עצם שליחתו לשם היא צעד חריג, בדרך כלל הקונסוליה לא מתערבת בעניינים משפטיים של אזרחים ישראלים אבל כאן הנסיבות היו אחרות. במקביל נשלח לשם קונסול הכבוד של ישראל באנטליה.
6 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל בבית המשפט באנטליה
שגיב יחזקאל בבית המשפט באנטליה
שגיב יחזקאל בבית המשפט באנטליה, הבוקר
בשלב מסוים הטורקים התכוונו להעמיד לדין את יחזקאל על הסתה לשיח שנאה נגד העם הטורקי ועל עבירה של קישור בין ספורט ופוליטיקה שקיימת בחוק הטורקי. בסופו של דבר המאמצים הדיפלומטיים צלחו ובית המשפט החליט על שחרורו של יחזקאל.
ממשרד החוץ נמסר: "לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר. ביממה האחרונה, בהנחיית שר החוץ ישראל כץ, פעל משרד החוץ מול כלל הגורמים הרלוונטיים בטורקיה על מנת להביא לשחרורו המהיר של יחזקאל, שנעצר בעקבות מחווה לחטופים הישראלים לציון 100 ימים לטבח חמאס".

גם עדן קארצב נחקר במשטרה הטורקית בגלל פוסט - ושוחרר

שחקן איסטנבול בשאקשהיר עדן קארצב העלה אתמול סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו קריאה להשבת החטופים הישראלים שמוחזקים על ידי חמאס לציון 100 ימים שלהם בשבי. הוא נחקר ע"י המשטרה הטורקית, ושוחרר אחרי זמן קצר.
ראשי קבוצתו התעלמו תחילה מהפוסט, אלא שאחרי שנוצרה סערה אצל התקשורת והאוהדים, הם פרסמו הודעה רשמית בנושא. "המועדון החליט לפתוח בחקירה משמעתית נגד עדן קארצב, שהפר את חוקי המשמעת של המועדון בכך שפרסם פוסט באינסטגרם שלו, שפוגע בערכים רגישים של המדינה שלנו ואנחנו מצפים לכתב הגנה של השחקן בנושא", נכתב בהודעה של בשאקשהיר, שצפויה להיפרד מהשחקן.
פורסם לראשונה: 17:46, 15.01.24