ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין משתהה עם ההצהרה שתכנן למסור היום (שני) על עצירת חקיקת המהפכה המשפטית. אחר הצהריים הגיע ראש הממשלה לכנסת להצביע על החוק הראשון בחוקי תקציב המדינה - חוק משק המדינה. נתניהו אמור היה למסור הודעה כבר בבוקר, אבל בהמשך נפגש שוב עם ראשי הקואליציה, וסיעת עוצמה יהודית התכנסה בכנסת כדי לקבל החלטה. במקביל, הערב צפויה להתקיים הפגנה של פעילי ימין ברחבי הארץ. בינתיים, בכירים בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו עדכנו את הממשל האמריקני כי ראש הממשלה צפוי להכריז על עצירת החקיקה.
מוקדם יותר שר המשפטים יריב לוין, שמוביל את המהפכה המשפטית, אמר כי "אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה. זאת, מתוך ידיעה שמצב שבו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד". זאת לאחר שלוין התנגד בתוקף לעצירת הליכי החקיקה גם לנוכח המחאות שקדמו להפגנות של רבבות ישראלים שפרצו אמש ברחבי הארץ באופן ספונטני, בתגובה לפיטוריו של יואב גלנט מתפקיד שר הביטחון.
4 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
הצהרתו מתעכבת. ראש הממשלה נתניהו
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
על רקע ההפגנות סביב המשכן - בנימין נתניהו מגיע לכנסת
על רקע ההפגנות סביב המשכן - בנימין נתניהו מגיע לכנסת
נתניהו מגיע לכנסת
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, יריב לוין, בצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר, יריב לוין, בצלאל סמוטריץ'
בן גביר מתנגד לעצירת החקיקה, לוין וסמוטריץ' מוכנים
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים
הפגנה בירושלים
ההפגנה מול משכן הכנסת בירושלים
(צילום: טל אתחדיה)
ראש הממשלה נתניהו מעוניין לעצור את החקיקה, וסיעות ש"ס ויהדות התורה מגבות אותו. עם זאת, בקואליציה אין הסכמה לגבי עצירת המהפכה המשפטית, והמתנגד העיקרי הוא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בעוד ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' מוכן לעצירה זמנית, השר בן גביר מתנגד נחרצות לעצירה. במקביל, בליכוד מתארגנת קבוצת חברי כנסת בכוונה להעביר לנתניהו מסר כי אם יעצור את החקיקה - הם לא יצביעו איתו יותר.
בשלב זה בן גביר לא מתכוון להפיל את הממשלה, למרות שהוא וסיעתו קוראים להמשיך בחקיקה. בן גביר הזהיר בפגישה של ראשי הקואליציה כי עצירת החקיקה "עלולה להביא לפירוק הממשלה", אך בהמשך אמר כי ישקול צעדיו, ועדיין לא ברור אם בכוונתו לפרוש מהממשלה ולתמוך בה מבחוץ או שיוביל לפירוק ממשלת הימין.

רבבות בהפגנה מול הכנסת, עוד אלפים ברחבי הארץ

המחאות שפרצו כאמור אמש והגיעו לשיאן במהלך הלילה, נמשכות גם במהלך היום: כ-60 אלף בני אדם מפגינים בסמוך למשכן הכנסת בירושלים, וכבר משעות הבוקר נרשמה צפיפות ברכבות לבירה. המונים ממשיכים לזרום לעיר, ומתיעוד בתחנת הרכבת יצחק נבון נראו המונים עולים יחדיו במדרגות הנעות, כשהם אוחזים בדגלי ישראל וקוראים בקול רם: "דמוקרטיה! דמוקרטיה! דמוקרטיה!".
במקביל נרשמו היום הפגנות מחודשות בתל אביב, ונתיבי איילון לכיוון צפון נחסמו לזמן קצר פעמיים, בהפרש של שעתיים, ונהדפו על ידי השוטרים. גם הכביש בדרך נמיר נחסם בשני הכיוונים, מתחת לגשר רוקח, במשך יותר משלוש שעות. הפגנות גדולות נערכות בשלל מוקדים ברחבי הארץ, מחיפה בצפון ועד באר שבע.