קרוב ל-200 משתתפים ליוו אמש (שבת) למנוחות את יזם הנדל"ן אלדד פרי, שנרצח ביריות מחוץ לבית הכנסת שבו הוא מתפלל ברחובות. אימו שאלה בקול שבור: "למה יש אנשים רעים בעולם?", ובניו שקראו קדיש כשברקע קרוביו וחבריו של פרי מיררו בבכי ספדו: "היית החזק מכולם, היפה מכולם והחכם מכולם. אנחנו לא נתפרק".
אחד מבניו של פרי נפרד מאביו ואמר: "תודה שהיית האבא של כולנו. תודה שהיית מורה הדרך של כולנו. תמיד רצית שכל השבתות נהיה ביחד, דאגת לכל המשפחה ולא רצית לגרום צער לאף אחד. עם כל הגודל שלך, הלב שלך היה יותר גדול. תמיד רצית לתת יותר ממה שיכולת. דאגת לאנשים כאילו הם המשפחה שלך".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של אלדד פרי בהר הזיתים בירושלים
הלוויתו של אלדד פרי בהר הזיתים בירושלים
קרוב ל-200 בני אדם ליוו את פרי למנוחות
3 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
אלדד פרי ורכבו בזירת הרצח
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
פרי, שקבוצת הנדל"ן שבבעלותו קרסה כלכלית בשנה שעברה, הגיע עם רכב המרצדס שלו לבית הכנסת. עוד לפני שנכנס לתפילת הבוקר המתין לו שם המתנקש - שירה בו למוות ונמלט מהמקום. מכריו וחבריו של אלדד פרי סיפרו על ההלם שפקד אותם בעקבות הרצח - וסיפרו כי לפחות כלפי חוץ יזם הנדל"ן לא שידר מצוקה ולא אמר כי הוא מאוים. "בכל השיחות שלנו מאז המקרה העסיק אותו רק העוול שנגרם לאנשים", אמר חברו, גילי כהן. "הוא לא ברח ולא הסתתר. את כל זמנו הקדיש לתורה ולניסיונות לקדם מהלך שיציל את כספם של המשקיעים שלו". לפרי, יש לציין, היו חובות אישיים בסך מאות מיליוני שקלים - מלבד חובות גדולים עוד יותר שהיו לקבוצה שבשליטתו.
עורך דינו שי גליקמן סיפר אתמול ל-ynet כי הוא היה אמור להיפגש עם פרי ביום ראשון כדי לקדם הסדר מול הנושים שלו. "הייתה טיוטה כזו כבר", טען. "דיברתי איתו לפני יומיים והוא היה מאוד אופטימי, הוא נפגש אתמול עם משקיעים. הכול היה בשיתוף פעולה עם הנאמנים".
פורסם לראשונה: 23:49, 16.10.21