ועידת הנשים של המדינה מאורגנת על ידי קבוצת ידיעות אחרונות בשיתוף נותני חסות
דוח האו"ם, שמאשר שלל הוכחות לתקיפות מיניות במהלך מתקפת הפתע של מחבלי חמאס, עמד הבוקר (שני) במוקד שיחה שערכנו במסגרת ועידת הנשים של המדינה של ynet ו"ידיעות אחרונות" עם ארבע נשים שפועלות נגד אלימות כלפי נשים. לקראת הדיון הערב בסוגיה במועצת הביטחון של האו"ם, הביעו משתתפות השיחה את מורת רוחן מהשתיקה והרועמת של ארגוני הנשים לנוכח הזוועות שנחשפו באירועי 7 באוקטובר.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אמרה: "כבר ב-8 וב-9 באוקטובר התחלנו לקבל מידע על פגיעות מיניות. המידע לא הגיע ממי שנפגעו, אלא מאנשי מקצוע שהתקשרו להתייעץ. ככל שעברו הימים והיה מידע על אנשים שראו דברים, אמרתי שאנחנו חייבות לתעד את זה. תוך כמה ימים היו לנו למעלה מ-12 מקרים עם פריטי מידע, ולכן ב-10 באוקטובר הוצאנו מכתב לצלב האדום בנאיביות. ביקשנו להיפגש, אבל איפה, מי, מה".
ח"כ אפרת רייטן (העבודה), לשעבר יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, אמרה: "הנושא של האונס, כפי שהשתקף בשידורים חיים של חמאס והעדויות שהם העלו, הכניס את כולנו לאירוע. יש עדיין 19 נשים בשבי, ולכו תדעו מה קורה ברגעים אלה כשאנחנו מדברות ואנחנו יודעות מעדויות של בנות שחזרו משם על תקיפות מיניות. כרגע, כשאנחנו לא נושמות כאן, התקיפות האיומות האלה עדיין נמשכות. בשלב הקשה ביותר של המדינה, צריך לעמוד מול העולם ולהגיד 'תאמינו לנו'? זה בלתי נסבל".
1 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
מימין: רתם איזק, אורית סוליציאנו, אפרת רייטן, טל הוכמן ויפעת ביטון
(צילום: עוז מועלם)
פרופ' יפעת ביטון, משפטנית מומחית לאלימות מגדרית ונשיאת המכללה האקדמית אחוה, אמרה: "לפני 7 באוקטובר היו לנו כמה ערכים ברורים שהלכנו לאורם של פגיעות מיניות, וההכרה היא חלק מהריפוי של פגיעות מיניות. זה לא שיכירו עד כמה אנחנו אומללות, ההכרה היא חלק גדול בריפוי ותשחרר משהו ביכולת שלנו להמשיך ולחקור את הפשעים האלה בצורה יותר ברורה. הדיון באו"ם הוא מאוד חשוב, הבאתה של מחברת הדוח לארץ זה סיפור הצלחה".
טל הוכמן, המשנה למנכ"לית ומנהלת קשרי ממשל בשדולת הנשים בישראל, הדגישה: "יש לנו קווי סיוע, 1202 לנשים, 1203 לגברים. אם אתם צמאים ורוצים לשתות מים, זה הבקבוק הסגול שנקרא 'מלחמה אחרי המלחמה', שנמכר בחמישה שקלים. מי שצמא - תקנו מים סגולים החודש".