3 צפייה בגלריה
סלאח אל-עארורי
סלאח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
(צילום: AFP)
העיתון הלבנוני "נידא אל-ווטן" דיווח הבוקר (שני) כי משלחת מודיעינית של מדינה ערבית תגיע לביירות תוך שעות, כדי למנוע הסלמה בין ישראל לחמאס. ביקור המשלחת מגיע על רקע האיומים הישראליים לפגוע בסאלח אל-עארורי, ממנהיגי חמאס, המתגורר בלבנון, והמתיחות הכללית עם חיזבאללה.
3 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
ברקע ההסלמה בין הצדדים: איומי נסראללה
מדובר ככל הנראה במשלחת מודיעינית ממצרים, אך הדבר לא נכתב בדיווח. לפי העיתון, המשלחת תתריע מפני ההשלכות של הסלמה כזו - ותזכיר את ההשלכות של כל הידרדרות במצב הנוכחי בלבנון, שגם ככה שקועה במשברים, ומכאן הצורך להימנע מיצירת משברים חדשים ומסוכנים במדינה. זאת על רקע איומים מצד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כלפי ישראל.
ברשת הטלוויזיה "אל-מנאר" של ארגון חיזבאללה התייחסו אתמול לאיומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגוע ב"משלחי טרור", כול אל-עארורי, והזכירו בתגובה את איומי נסראללה על כך שפגיעה באישיות פלסטינית בלבנון תיענה בתגובה חריפה מצד הארגון. מזכ"ל חיזבאללה אף צפוי לשאת דברים הערב בשעה 20:30, בנאום שנקבע מראש. כמו כן, באתר החדשות הלבנוני "אל-עהד" דווח כי חמאס רואים באיומי נתניהו כ"איומים חלולים", ושתהיה תגובה על כל פגיעה.
לפי מידע שהתקבל, נראה שהעצה שניתנה למפקדת חמאס היא שעל אל-עארורי לעזוב את המקום.

3 צפייה בגלריה
סלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי
אתמול: אל-עארורי במדי צבא בביירות, אחרי איומי נתניהו
הדיווחים בלבנון מגיעים על רקע החשש הפלסטיני מחזרה של ישראל למדיניות הסיכולים הממוקדים, והאיש שעומד במוקד החשש הזה - סאלח אל-עארורי. בארגוני הטרור הפלסטיניים הזהירו בשבוע שעבר מהסלמה חמורה, על רקע החלטת הקבינט באותו השבוע להסמיך את נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט "לפגוע במחבלים ושולחיהם" - החלטה שנתפסת אצלם כאיום בהתנקשויות בבכירי ארגוני הטרור.
לצד האיום שהשמיעו בדבר הסלמה מול ישראל אם חיסול שכזה ייצא לפועל, לפי אחד הדיווחים בתקשורת הערבית ארגוני הטרור גם הגדילו ל"רמה חסרת תקדים" את אמצעי האבטחה שלהם, הן בעזה והן בלבנון. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה אף דווח לפני יומיים על מגעים אינטנסיביים מצד מצרים כדי לשמור על השקט ולמנוע עימות צבאי. בעיתון נטען כי ראש המל"ל צחי הנגבי סירב להתחייב שישראל תקיים את ההבטחות שאליהן התחייבה בסיום מבצע "מגן וחץ" בעזה, וכי ארגוני הטרור סירבו להפסיק את הפיגועים ביהודה ושומרון, לצד אזהרות לפיהן כל התנקשות תגרור תגובה "חסרת תקדים".