1 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
לוין ואיסמן
(צילום: שלו שלום, מוטי קמחי)
אין זמן פנוי? פניות לשכת שר המשפטים יריב לוין ללשכתו של פרקליט המדינה עמית איסמן לקבוע פגישת עבודה אישית ביניהם לא נענתה עד כה. אנשי לשכת השר פנו מספר פעמים במהלך השבועיים האחרונים לקבוע פגישה עם איסמן, אך עובדי לשכת פרקליט המדינה השיבו שאין בינתיים מקום פנוי בלוח הזמנים של פרקליט המדינה.
מדוברות משרד המשפטים נמסר כי לשכת השר הייתה אמורה לחזור עם מועד לתיאום ‑ ולא חזרה. בסביבתו של פרקליט המדינה אומרים כי מיד לאחר כניסת השר לתפקיד נעשה ניסיון תיאום פגישה שלא צלח בשל אילוצי הלו"ז של השניים, ומאז לשכת השר לא ניסתה לתאם מועד חדש.
בתוך כך, התריע פרקליט המדינה בתקיפות בכנס למשפט וחברה בחיפה שהתקיים בסוף השבוע, על ריבוי ההתקפות על פרקליטי המדינה ועדי התביעה מטעמה. "מעבר לכך שהתקפות אלה הולכות ומחריפות עם השנים", אמר איסמן, "כך מבחינת כמותן ועוצמתן, מצטרפות אליהן בעת האחרונה התקפות אישיות על פרקליטות ופרקליטי המדינה. פרקליטות ופרקליטים ספציפיים המטפלים בתיקים ספציפיים. התקפות המכוונות כל כולן לפרקליטות ולפרקליטים עצמם, באופן אישי, כלפיהם, כלפי שמם הטוב ולא פעם כלפי בני משפחותיהם והיקרים להם".

איסמן רמז בין השאר על ההתקפות על צוות הפרקליטות המנהלת את "משפט האלפים" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והוסיף: "אם לא די בכך מתלווה לכל אלה לא פעם התחושה שיש מי שמבקשים לערער את הלגיטימציה שלנו בעיני כלל הציבור. כאלה המבקשים לייחס לנו מניעים זרים בהחלטותינו ובפעולותינו. מציאות בה החשוד הופך לחוקר של חוקריו, הנאשם הופך למאשים והמורשע הופך לקורבן של המערכת".
שלשום, עשרה ימים אחרי ששר המשפטים יריב לוין הציג את התכנית שלו לרפורמה במערכת המשפט שחוללה סערה גדולה, פירסם רה"מ בנימין נתניהו התייחסות לרפורמה המשפטית שממנה עולה שהוא מגבה גיבוי מלא את לוין. "רוב גדול בציבור מסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק. דיברנו על זה לפני הבחירות וקיבלנו על כך מנדט ברור מהציבור. התיקונים צריכים להיעשות באחריות ובשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. וזה בדיוק התהליך שיקרה עכשיו בבית המחוקקים. אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני", אמר נתניהו בסרטון וידיאו שפירסם ביום שישי. במקביל להצהרה של נתניהו, שדיבר על הידברות, נשמעו קולות של בכירים בליכוד על נכונות לריכוך התוכנית ולכניסה להידברות עם מערכת המשפט.