הקונצרט של התזמורת הקלאסית של קייב היום בצהריים (רביעי) בכיכר מיידאן נועד למחות על פשעי המלחמה הרוסיים ולגייס את דעת הקהל העולמית, כדי שתלחץ על נאט"ו להכריז על אזור אסור לטיסה בשמי אוקראינה.

לצעד זה, נזכיר, נאט"ו מתנגדת בחריפות, ובצדק. הכרזה שכזו תכניס את מדינות נאט"ו למלחמה עם רוסיה שעלולה להידרדר למלחמת עולם שלישית. בארה"ב אמרו כי הצעד עלול להוביל ל"מלחמה כוללת באירופה". ואכן, מה שאמור היה להיות קונצרט בניצוחו של מאסטרו גרמן מקרנקו, משך אליו בעיקר את צוותי התקשורת שנמצאים עכשיו בקייב.
3 צפייה בגלריה
התזמורת בזמן הקונצרט
התזמורת בזמן הקונצרט
מחאה חריגה. התזמורת בכיכר מיידאן
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
התזמורת בזמן הקונצרט
התזמורת בזמן הקונצרט
הופיעו לעיני אזרחים מעטים, וצוותי תקשורת
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
התזמורת בזמן הקונצרט
התזמורת בזמן הקונצרט
"תחי אוקראינה". מוכרחים להמשיך לנגן
(צילום: EPA)
היו פחות מ-20 אזרחים אוקראינים בכיכר, אך אלה שנכחו מחאו כפיים בהתלהבות, ובסיום כל קטע קראו כולם, כולל הצוותים והעיתונאים הזרים, "תחי אוקראינה" ("!Slava Ukraini").
בצד נמשכו עבודות הביצורים של הכיכר ללא הפוגה. אזרחים פרקו שקי חול ממשאיות והשעינו אותם שכבה אחרי שכבה אל הבטונדות הטרומיות הגדולות שהמכוניות הספורות התפתלו בניהן. כיכר מיידאן היא המרכז הפוליטי והלאומי של אוקראינה. כאן התחוללו ההפיכות התכופות שהיו בעשורים האחרונים, אבל היום לא היה בה שום הוד והדר, רק תזמורת שעשתה כמיטב יכולתה.
הם ניגנו את המנון אוקראינה בהתחלה, את המנון האיחוד האירופי בסוף, ובין לבין כמה שירי עם אוקראינים, בניהם "קזצ'וק" המוכר לכולנו. התזמורת ניגנה כרבע שעה, ובהובלת המאסטרו נעלמו כלעומת שבאו. מן אירוע גרילה מוזיקאי שדי שיקף את מה שקורה בעיר הבירה האוקראינית ואת הלכי הרוח בקרב אזרחיה. הוד והדר לא היה שם.