"המדינה יכולה להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא יכולה להסתדר בלי ממשלה". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחות סגורות על פי טורו של עמית סגל ב"ידיעות אחרונות", שהתפרסם הבוקר (יום ו') במוסף לשבת. בטורו כותב סגל שבשיחות הסגורות שלו נתניהו "ערוך נפשית לניסיון סרבנות המוני נוסף", על רקע המחאה נגד המהפכה המשפטית.
1 צפייה בגלריה
(צילום: AP, AFP)
בטורו כותב סגל כי בשיחות הסגורות נתניהו הביע למעשה התנגדות להפסקת החקיקה, ואמר: "להפסקת החקיקה יש משמעות אחת, והיא שאין עוד טעם לקיומה של רשות מבצעת, שכן זו לא תוכל לעשות דבר". לפי הטור, נתניהו, לפי שעה, לא מתכוון להתקפל בכל הנוגע לקידום חקיקת ביטול עילת הסבירות.
סגל כותב על כך: "ריכוך לא ישנה דבר, מהטעם הפשוט שהעניין איננו בפרטים הקטנים. בשיחות שניהל השבוע, כשבטלוויזיה ברקע התמונות מנתב"ג ומכבישי ישראל החסומים, הוא העריך שהן תפגענה באופוזיציה יותר מאשר בקואליציה. זאת, על רקע הסקרים שמעידים על התנגדות גורפת לחסימות".
למרות הדברים הללו, נתניהו מודע היטב, כמו בכירי מערכת הביטחון, להשלכות של אי-התייצבות לשירות מילואים, גם אם מדובר בהתנדבות - אם כי הוא ממשיך להדגיש את המונח "סרבנות" שאינו מדויק ברוב המקרים. "אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר", אמר השבוע בשיחה פנימית עם פרקליט המדינה שהוקלטה והודלפה. "אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה".
באותה שיחה אמר עוד, ככל הנראה לפרקליט המדינה: "כל מקרה ייבחן לגופו? אלוהים אדירים, זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה. זה לא רק ההשבתה של יכולות, אתם מבינים מה זה עושה לכוח ההרתעה שלנו? אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים. אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".
הטור המלא - היום ב"מוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות"