3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויצחק הרצוג
בנימין נתניהו ויצחק הרצוג
בנימין נתניהו ויצחק הרצוג
(צילום: רויטרס, gettyimages)
נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו הערב (חמישי) לפגישת עדכון שוטפת, לקראת ביקורו של הרצוג בארצות הברית ופגישתו עם הנשיא ג'ו ביידן בשבוע הבא. במסגרת פגישתם ביקש הרצוג מנתניהו לחזור למסלול של הידברות סביב המהפכה המשפטית. ראש הממשלה הבהיר כי הוא "לא רואה צורך בחזרה לשיחות" - אך הוסיף כי הוא בוחן הצעות לריכוך הצעת החוק לביטול עילת הסבירות.
בהודעה שיצאה מבית הנשיא ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי "השניים דנו בנושאים שעל סדר היום - ובראשם איום הגרעין האיראני". על פי גורמים בסביבות נתניהו, ראש הממשלה הבהיר לנשיא כי ישראל לא תסכים לחזרת ארה"ב להסכם הגרעין עם איראן, והיא תפעל בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה
טרם הזמין את ראש הממשלה לביקור. ביידן ונתניהו
(צילום:AP, עמית שאבי)
עוד נאמר כי ישראל לא תסכים למדיניות "אין הפתעות" ביחד לאיראן. בעבר נתניהו אף ביקר את ראשי הממשלה לשעבר בנט ולפיד, שהתחייבו בפני ארה"ב על קיום המדיניות. לטענת הגורמים, הוא מתנגד למדיניות הזו וסבור כי ישראל צריכה לשמור את חופש הפעולה לעצמה ולא להתחייב שלא להפתיע את האמריקאים.
במהלך פגישתם השניים שוחחו גם המהפכה במערכת המשפט והמשך החקיקה, וכן על "הנושא הפלסטיני". בהודעה המשותפת צוין כי נתניהו תדרך את הרצוג לגבי המסרים שייקח עמו לנשיא ביידן - שטרם הזמין את ראש הממשלה לביקור - וכן לסגנית הנשיא קמלה האריס ולמזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן וושינגטון ארה"ב
ביידן והרצוג בפגישתם הקודמת
(צילום: קובי גדעון, לע״מ)
הבית הלבן פרסם הערב הודעה רשמית לקראת הגעתו של הנשיא הרצוג, ובה נכתב: "הנשיא ביידן מצפה לקבל את פני הנשיא הישראלי יצחק הרצוג לבית הלבן ב-18 ביולי. כשישראל חוגגת 75 שנה להיווסדה, הביקור ידגיש את השותפות והידידות המתמשכת שלנו. הנשיא ביידן יאשר מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל. שני המנהיגים ידונו בהזדמנויות להעמקת האינטגרציה האזורית של ישראל וליצירת מזרח תיכון שליו ומשגשג יותר.
"הנשיא ביידן ידגיש את החשיבות של הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, וידון בדרכים לקידום אמצעים שווים של חופש, שגשוג וביטחון לפלסטינים ולישראלים. המנהיגים ידונו גם בהעמקת היחסים הצבאיים של רוסיה עם איראן, ובהתנהגות מערערת היציבות של איראן באזור. סגנית הנשיא האריס תיפגש עם הנשיא הרצוג ב-19 ביולי בבית הלבן. הנשיא הרצוג יהיה בוושינגטון 18-19 ביולי לפגישות עם מגוון פקידים בין-סוכנויות וכדי לשאת נאום משותף לקונגרס".