בית הדין הצבאי בבית ליד החליט אמש (רביעי) לשחרר היום בצהריים את חייל המילואים שלפי החשד ירה למוות בשבוע שעבר בתושב חברון סאמח מוחמד עבד אלרחי חאמד זיתון (62), מוסלמי לשעבר שהתגייר והזדהה בשם דוד בן אברהם - לאחר סיום רוב פעולות החקירה המשמעותיות. בהחלטתו, דחה השופט סא"ל חיים בלילטי את בקשת התביעה להאריך את מעצר החשוד עד יום ראשון הקרוב.

"חשד שהתעורר בקרבו של החשוד כלפי המנוח התעצם לרמה גבוהה במיוחד בזמן שבדיקת התיק שנשא המנוח על גופו העלתה כי החזיק בתיק זה סכין", קבע השופט. "קשה לקבוע שזו לא טעות כנה שמדובר במחבל. את מכלול נסיבות האירוע אופפת תחושת המבצעיות, ולעניין זה הונחו בפניי ראיות שונות שתומכות בחששו של החשוד להתממשות פיגוע במועד האירוע".
מנגד, נציגת המשטרה הצבאית טענה בדיון כי יש תשתית איתנה לביסוס החשדות, וגרסת החייל לא תואמת לראיות ולסרטון. לטענת הנציגה, בן אברהם הגיע למקום שבו נהרג במונית צהובה, מה שעורר את חשדו של החייל - שלאחר 10 דקות ניגש אליו, וירה בו פעמיים.
עו״ד רן כהן רוכברגרעו״ד רן כהן רוכברגרצילום: איליה מלניקוב
עו"ד רן כהן רוכברגר ועו"ד שלומי ציפורי, המייצגים את החייל, מסרו בתגובה להחלטה: "אנחנו מברכים על ההחלטה לשחרר את החייל ממעצר. זו ההחלטה המתבקשת ואנחנו משוכנעים שבסיום החקירה הפרקליטות הצבאית תקבע שאין מקום להעמיד את החייל לדין בעקבות האירוע".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: הלוחם הורג פלסטיני שהתגייר בגוש עציון
תיעוד: הלוחם הורג פלסטיני שהתגייר בגוש עציון
שלבי הירי בדוד בן אברהם. נציגת המשטרה הצבאית טענה כי יש תשתית איתנה לביסוס החשדות
2 צפייה בגלריה
דוד בן אברהם
דוד בן אברהם
דוד בן אברהם
ביום חמישי שעבר, ערך לוחם המילואים בידוק בתיקו של בן אברהם סמוך להתנחלות אלעזר, ואחרי שמצא בו סכין - ששימש ככל הנראה להגנה עצמית - ירה בו למוות. בתיעוד שפורסם ב-ynet נראה לוחם המילואים, שאובטח על-ידי איש ביטחון, ניגש אל בן אברהם וקורא לו להרים את ידיו - ושניות לאחר מכן, כשהפלסטיני, שלא היה חמוש, התחיל להוריד את ידיו לכיוון קו החגורה שלו, ירה הלוחם לכיוונו מטווח של מטרים אחדים. לאחר מכן נראה בן אברהם מתמוטט על הכביש.
בדיון הקודם בעניינו ביום שני, התברר כי החוקרים חיפשו במכשיר הנייד של החייל, שם בין השאר נמצא הסרטון מהתקרית. הקצינה החוקרת ציינה בנושא כי "יש פירוט של דוח סודי, לא אפרט לגבי המצלמות ומה שנאסף". עוד התברר כי התקבלה הסכמה של משפחת המנוח לאפשר את נתיחת גופתו, והקצינה אמרה כי "נעשו פעולות כדי לאפשר את הנתיחה, אך כרגע היא מתעכבת".