אריק גרינפלד, רוכב האופנוע שחשוד בתקיפת נהג באמצעות קסדה במהלך ויכוח לאחר תאונה אמש (שני) בנתיבי איילון, כבר הורשע בעבר בתקיפת שליח שעבד עימו באמצעות קסדה. כך נודע ל-ynet. לאחר ההרשעה ב-2012, יחידת התביעות המשטרתית דרשה עבור גרינפלד עונש מאסר בפועל, אך בית המשפט הסתפק בעבודות שירות של שלושה חודשים וחצי בלבד.
בהכרעת הדין שניתנה בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופט דניאל בארי, נכתב: "הנאשם הודה כי תקף שליח שעבד עימו בכך שמשך אותו בחוזקה". עוד צוין כי "בהמשך בעט בו, חבט בו באגרופיו, ניסה לחנוק אותו ולהפיל אותו לקרקע. בשלב הזה, הוא נטל את קסדת האופנוע והיכה באמצעותה את המתלונן".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של גרינפלד בשבוע, אך בית המשפט אישר היום הארכה של שלושה ימים בלבד. בדיון להארכת מעצרו היום, טען גרינפלד השתמש בהגנה עצמית לאחר שהמתלונן תקף אותו ראשון. לדבריו, הנהג עקף אותו שלא כחוק ושפשף את האופנוע שלו, ולאחר מכן כשעצרו להחליף פרטים הנהג סירב לתת את פרטיו ותקף אותו.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד מהאלימות באמצע איילון
תיעוד התקיפה
(צילום: סבטה)
נציג המשטרה אישר כי המתלונן חבט בגרינפלד שלושה אגרופים, אך עם זאת טען כי גם החשוד תקף את המתלונן שלוש פעמים באמצעות הקסדה עד שאיבד הכרה. לטענת עורכת דינו של גרינפלד, "הוא אומר שהמתלונן היה שיכור, קילל אותו והתקרב אליו בצורה מאיימת. בעקבות התקיפה ירד לו דם והוא חשב שהולכים להרוג אותו".
עורכת הדין גם תהתה מדוע המשטרה לא פנתה להשיג תיעודים נוספים מעדי ראייה, מאחר והסרטון שברשותם לא מתעד את תחילתה של התקרית. "זה סרטון שלא מתחיל בתחילת האירוע ולא ידוע איך הוא נערך ואיך הגיע לתקשורת. צריך לדעת שהוא לא מגמתי. מה נמצא אצל בית המשפט? רק חלקים", טענה הסנגורית. נציג המשטרה טען בדיון כי אין עדים נוספים, אך בית המשפט סתר את טענותיו וציין בפירוש כי ידוע שיש עוד עדים.
הסנגורית ביקשה מבית המשפט לשקול את שחרורו של גרינפלד, ואמרה כי "מדובר באב לשני ילדים עם צרכים מיוחדים. הוא מצטער על זה והוא מקווה שהמתלונן יחלים. זאת לא הייתה כוונתו".
למרות זאת, בית המשפט קבע כי "מהסרטון, שבו נראה החשוד חובט במתלונן מספר פעמים, לא עולה הגנה עצמית". עוד צוין בהחלטה כי "נשקפת מסוכנות מצד החשוד הנובעת מתגובתו החריפה והקשה, מבלי להקל ראש בזה שהוא הותקף בעצמו. לחובתו יש עבר פלילי בגין עבירות איומים, סמים ושימוש בכוח למנוע מעצר". גרינפלד ביקש גם צו איסור פרסום על שמו ותמונותיו, אך בית המשפט לא נעתר לבקשתו.
המשטרה עדכנה הבוקר על החמרה במצבו של הנהג המותקף. נמסר כי הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ וסובל משברים בגולגולת ודימום תוך-מוחי. המשטרה תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד בתקיפה בכמה ימים נוספים. מבית החולים איכילוב, שם הוא מטופל, נמסר כי מצבו בינוני ויציב. הוא סובל מחבלות ושברים ונמצא בהשגחה רפואית.