המשטרה עצרה הבוקר (יום רביעי) מורה בת 52, אחרי שהשרה עידית סילמן מהליכוד טענה שזו תקפה אותה בסמוך לבית ספר ברחובות. תחילה עוכבה המורה לחקירה, אך בצהריים הוחלט לעצור אותה ולהביאה להארכת מעצר.
לידי ynet הגיע תיעוד חלקי של התקרית, שבו נראית החשודה מצלמת את סילמן - ולאחר מכן השרה מצלמת את החשודה, והולכת אחריה. בתיעוד נוסף מהמקום נראית סילמן הולכת אחרי החשודה, אך גם בו לא נראית התקיפה עצמה. עם זאת, כמה אנשים שונים שנכחו במקום אמרו ל-ynet שסילמן הותקפה על-ידי האישה בזמן שצילמה אותה.

1 צפייה בגלריה
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
עצורה ברחובות בחשד שתקפה את השרה עידית סילמן
סילמן טענה שהותקפה בכניסה לבית ספר, החשודה: מורה בת 52
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רבקה אסולין שעובדת בסמוך לתקרית סיפרה כי "ראיתי את האישה מצלמת את סילמן, שדיברה בטלפון. כשסילמן סיימה את השיחה היא באה לצלם את האישה גם, ואז האישה ניסתה לברוח מהמקום. סילמן התקרבה אליה - והיא הביאה לה סטירה והעיפה לה את הנייד. סילמן הרימה את הטלפון ורצה לכיוונה, ולאחר מכן ראיתי אותן חוזרות יחד כשהחשודה מצלמת את עידית. אחר כך המשטרה הגיעה".
לדברי פלי אגיב, בעל חנות "קליק המדליק", "הן צעקו אחת מול השנייה, ופתאום האישה העיפה לסילמן את הטלפון. אנחנו בימים קשים של מלחמה, צריך אחדות, למה כל השנאה הזו?".
מקורבים לחשודה שעוכבה טענו מנגד כי היא הורידה את בנה במקום. "היא מורה לחינוך מיוחד והוראה מתקנת באמנויות, אמא לילד עם צרכים מיוחדים ומועמדת ברשימת 'רחובות חופשית' למועצת העיר", סיפרו.
לטענתם, "היא הורידה את בנה הבוקר בבית הספר ונתקלה בסילמן במקרה ליד שער בית הספר, אז היא הטיחה בה דברים קשים על חלקה ב'ממשלת המחדל'". הם סיפרו כי במסגרת העימות בין השתיים היא אף צילמה את סילמן, שבתגובה "הצמידה לה מצלמה לפנים והזיזה את ידה". סילמן מצידה טענה שהיא הותקפה על ידה - והזמינה את המשטרה למקום.
בהודעת המשטרה מהבוקר נכתב כי "שוטרי תחנת רחובות פתחו בחקירה לפני זמן קצר, עם קבלת דיווח בדבר חשד לתקיפה של שרה מכהנת ברחוב בעיר, כאשר עם הגעתם למקום עכבו את החשודה - תושבת העיר בשנות החמישים לחייה". מסילמן עצמה לא נמסרה התייחסות.
זו אינה הפעם הראשונה שבה סילמן טוענת כי הותקפה. בשלהי 2021 סיפרה סילמן, אז יו"ר סיעת ימינה ויו"ר הקואליציה, כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תיק החקירה, שאותו הובילה יחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז, הועבר לאחר סיומה לבחינת ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום, אולם החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות לטענותיה - והתיק נסגר.
סילמן, נזכיר, טענה בנובמבר 2021 כי אדם שפגש בה בתחנת הדלק, תקף אותה והדף אותה למכוניתה. סילמן לא הגישה תלונה בזמן אמת בנושא ואף לא פנתה לקצין הכנסת. רק אחרי שספגה ביקורת קשה מהאופוזיציה, שבה הוא חברים בין היתר שותפיה לליכוד היום. חלקם טענו כי ייתכן אף שהמציאה את הסיפור.
מקורבי האישה שעוכבה היום התייחסו גם לפרשה ההיא - והתעקשו כי המורה בת ה-52 מכחישה בתוקף את טענות השרה. "היא רצה לתקשורת וסיפרה שסטרה לה", אמרו, "האישה הזאת היא הדבר הכי רחוק מאלימות. כזכור לשרה סילמן יש כבר רקורד של תלונות על תקיפות, עוד כשהייתה במפלגתו של בנט. הטענות אז התבררו כרחוקות מהמציאות בלשון המעטה. כך יקרה גם הפעם. השרה לא יודעת להתמודד עם הציבור״. עו"ד יוני נוסבאום שמייצג את החשודה כבר בדרכו לתחנת המשטרה ברחובות.