שר החינוך יואב קיש הכחיש הבוקר (שישי) כי הוא מתכנן להדיח את יו"ר הנהלת יד ושם דני דיין, איש תקווה חדשה לשעבר, ולהחליפו בחברת הכנסת לשעבר מהליכוד קרן ברק. בשיחה עם ynet הוא מודה כי אכן מתבצעת בדיקה נגד דיין בשל "טענות להתנהלות בניגוד לנהלים ולדין ביד ושם", אך לדבריו "הנושא נבחן עניינית - וככל שלא יהיו ממצאים אין שום כוונה לפטר את דיין".
בריאיון לכאן רשת ב' הוא אמר כי זה "עוד פייק". "אני לא מחפש להדיח אף אחד, אני קיבלתי תלונות על התנהלות - ואנחנו בוחנים את הדבר הזה. אני אומר שאם ההתנהלות שלו תקינה אף אחד לא יודח, אם יש פה בעיות בהתנהלות הן יטופלו", אמר. קיש נשאל אם יש לכך קשר להופעה של הזמרת קרן פלס, שמזוהה עם תומכי המחאה נגד המהפכה המשפטית, בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם והשיב: "לגלות לך סוד? אני מאוד אוהב את קרן פלס, היא זמרת מצוינת ומדהימה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
"לא קיבלתי שום פנייה ממשפחת נתניהו"
(צילום: שריה דיאמנט)
2 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
(צילום:מוטי קמחי, קובי קואנקס)
שר החינוך התייחס להופעותיה במחאות שונות - וכן בהזדהותה עם "מחאת השפחות" ואמר כי "יש הרבה אנשים מאוד טובים שחושבים אחרת ממני ואני מקבל את עמדותיהם אני מציע לך גם להיות פתוח לחינוך לכל הדעות ומותר לחשוב אחרת ואני אומר לך היא גם זמרת מצוינת אני מאוד אוהב גם לשמוע אותה ואתמול נודע לי שהיא שותפה הייתה בכנס כזה או אחר זה לא מעניין זה לא רלוונטי. לא קיבלתי שום פנייה ממשפחת נתניהו. שום דבר".
אמש פורסם ב-ynet כי בלשכת ראש הממשלה נחושים להדיח את יו"ר יד ושם מתפקידו. גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי הסיבה להדחתו "מגיעה מבלפור", וקשורה בהחלטתו של דיין לעבור למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער. בחדשות קשת דווח כי גם לזמרת קרן פלס - שהוזמנה כאמור לטקס ביד ושם - יש קשר להדחה.
על פי הדיווח, בלשכת ראש הממשלה כעסו על הזמנתה של הזמרת - וכבר אז החליטו להזיז את דיין מתפקידו. מאז, חיפשו בלשכה עילה להזיזו מהתפקיד. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח וטענו כי לא היה ולא נברא.
"בחיים לא הייתי מאמינה שיום אחד אכנס להתעדכן שהכול קורה עם הלימודים כמתוכנן - וזאת הכותרת שתחכה לי. זה גדול עליי, ואין הרבה דברים שגדולים עליי. נשבעת. בעיקר בגדים שתמיד קטנים", כתבה פלס באינסטגרם שלה על הפרסום. "בדקתי, זה לא ליל אחד באפריל".
גורמים בלשכת ראש הממשלה סיפרו כי הכעס על דיין, כאמור, נובע בעיקר מ"חציית הקווים" למפלגתו של גדעון סער. דיין מונה על ידי נתניהו לקונסול בניו יורק אחרי שמינויו לשגריר בברזיל נפסל - ואחר כך חבר לגדעון סער. הגורמים טענו גם לסיבות מקצועיות הקשורות ברצון להדיח את דיין. לדבריהם, הוא יצר ריבים מיותרים עם ארגונים תורמים.
כדי "להצדיק" את ההדחה של דיין, שר החינוך יואב קיש, שמינוי יו"ר יד ושם נמצא בסמכותו, שיגר אליו מכתב תמוה שבו העלה טענות תמוהות על ליקויים בניהול ישיבות הנהלת יד ושם והאשים את דיין במחדלים. קיש מחה על השתתפותם בדיוני ההנהלה של חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל שמונתה על ידי שר החוץ הקודם יאיר לפיד, הרב שי פירון שמונה על ידי שר התרבות הקודם חילי טרופר וח"כ לשעבר שולי מועלם שמונתה על ידי איילת שקד. קיש טען ששלושת המינויים האלה לא נבדקו על ידי ועדת המינויים ומינויים גם לא אושר כדין.
עם זאת, כפי שאמר הבוקר קיש, הוא מבהיר כי אם ההתנהלות תימצא תקינה - לא ידיח את דיין. יו"ר יד ושם השיב לקיש כי כל הדברים שהוזכרו במכתב ששלח לו התנהלו בצורה תקינה. לגבי השתתפותם בישיבות ההנהלה של קולט אביטל, שולי מועלם ושי פירון - אלה אכן נכחו בישיבות כבאי כוחם של השרים הרלוונטיים וכל עוד השרים לא מינו באי כוח אחרים - לא היה מקום להחליפם.