2 צפייה בגלריה
ה כור
ה כור
מטוס של טייסת 69
(צילום: דובר צה"ל)
טייסי המילואים מטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי יתייצבו מחר (רביעי) ביחידה - אך במקום האימון שאליו זומנו, הם יקיימו "שיח לוחמים". "אנו נענים לקריאת מפקדינו ונתייצב מחר ביחידה לשיח לוחמים. יש לנו אמון מלא במפקדים ונמשיך לשרת את מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ככל שיידרש", מסרו.
מפקד בסיס חצרים, תת-אלוף גיא דוידסון, זימן את לוחמי המילואים מהטייסת לשיחה, שתתקיים כאמור מחר בטייסת 69 יחד עם שאר לוחמי הטייסת ומפקדה. אנשי המילואים הדגישו בפני המפקדים את האמון המלא בשרשרת הפיקוד של חיל האוויר וצה"ל, והודיעו להם כאמור כי יתייצבו לשיחה.
בתחילת השבוע הודיעו 37 טייסים במילואים בטייסת 69 כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית אם יידרשו. בכירים בצה"ל אמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר. לדבריהם, לא ייתכן שטייס יבחר לאיזה סוג מילואים הוא מתייצב. בצה"ל חוששים שהם יאבדו כשירות לטיסה מבצעית.
2 צפייה בגלריה
יו"ר המטות המשולבים גנרל מארק מילי והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי
יו"ר המטות המשולבים גנרל מארק מילי והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי
ישוחח עם טייסים. הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
בעקבות ההחלטה שקיבלו ביום ראשון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול לאולפן ynet כי "מי שתומך בסרבנות לא צריך לטוס, לא צריך להיות בצה"ל".
בן גביר פנה אל הטייסים המוחים: "אתם לא חיים באותה מדינה?", וציין: "אם הם היו עושים את זה בהתנתקות, הייתם אומרים שזו אנרכיה, מרי. הם אחים שלי, צריך לדבר איתם - אבל לא אעצור בגלל איומי אלימות". הוא הוסיף: "אי אפשר שצד אחד כל היום יאיים על השני. אני מרגיש את הקרע והכאב בעם ושומע את הדברים. מצד שני, אני גם אומר שלא יכול להיות שבגלל תחושות של אנשים או איומים אנחנו נפסיק". לדבריו, "אני קורא כאן עכשיו - בואו נדבר, יש יוזמות. אני לא מבין למה מי שכל הזמן צועק וזועק לא מוכן לדבר".
מילואימניקים ממערך המבצעים המיוחדים שהצטרפו למחאה מסרו בתגובה לדבריו של בן גביר באולפן ynet: "אנו מצדיעים לשר בן גביר על שירות משמעותי, ארוך ומסכן חיים בצה"ל. שירותו בצבא הוא מגדלור בוהק לדורות של לוחמים. המבצעים שהוביל הם מורשת קרב מפוארת עבור כולנו".
על רקע סערת המחאה נגד המהפכה המשפטית, פורסם אתמול כי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, צפוי להיפגש היום יחד עם מפקד חיל האוויר תומר בר מספר טייסי מילואים משלל הטייסות. לפי צה"ל, המפגש נקבע לפני כמה ימים והוא מיועד לקבוצה רחבה של טייסים במילואים, כדי ליצור מדגם מייצג של החיל.
בהודעת דובר צה"ל נאמר כי למחרת המפגש עם טייסים המילואים, יקיים הרמטכ"ל שיח גם עם מפקדי יחידות במילואים ממגוון יחידות צה"ל. "הרמטכ"ל ישוחח עם המפקדים על אודות ההכרח שבמניעת הקריאות לסרבנות, שמירת מוכנות צה"ל, כשירותו ולכידות שורותיו. מפקדים בצה"ל ימשיכו שיחות אלו במסגרותיהם".