גורמי ביטחון בישראל סיכלו לאחרונה יחד עם ארגון הביון הטורקי "מיט" פיגוע משמעותי שתכננו האיראנים נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה. כך אישרו בצהריים (ראשון) גורמים בכירים בישראל. "הגזרה שם רותחת", אמר היום בכיר ישראלי שאישר כי בתקופה האחרונה חלה עליית מדרגה בניסיונות הפיגוע האיראניים.
הסיכול מגיע אחרי שלפני פחות משבועיים פרסם המל"ל חידוד לאזהרת המסע הקבועה לטורקיה מחשש לניסיונות נקמה איראניים על חיסול סגן מפקד יחידת המתנקשים בכוח קודס של משמרות המהפכה.
בלשכת ראש הממשלה אמרו אז כי לפי גורמים במערכת הביטחון קיים איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית - אך חלה עלייה גם במדינות נוספות שגובלות באיראן. במל"ל קראו לציבור הישראלי לשמור על ערנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה למדינות המדוברות.
באגף ללוחמה בטרור ציינו כי חידוד האזהרה הוא "מהלך חריג" מאחר שלאחרונה ניסו האיראנים לפגוע באנשי עסקים באזור ובעובדי הקונסוליה הישראלית ואמרו כי "מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. המל"ל ומערכת הביטחון מבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו". ההמלצה הרשמית כעת לישראלים היא להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לטורקיה, ולמי שבכל זאת נוסע - ההנחיה היא לנהוג בצעדי זהירות מחמירים.
באיראן מתו בשבועות האחרונים כמה מדענים ומומחים, כמו גם אנשי משמרות המהפכה. אחד מהם הוא מדען התעופה איוב אנטזארי, שעל פי דיווחים של אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל", אתר המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, שמשדר מלונדון וזוכה למימון סעודי, הורעל למוות בארוחת ערב שאליה הוזמן. אנטזארי תועד ב-2019 לצד נשיא איראן דאז חסן רוחאני במפעל בעיר יזד, אף שלאחר מותו הוצג על ידי המשטר האיראני בתור "עובד פשוט של חברת תעשייה".

במקביל לדיווחים על מותו של אנטזארי, דיווחו כלי תקשורת קטנים באיראן גם על מותו של קמרן מלאפור, מדען גרעין איראני שעבד במתקן בנתנז, שם אירעו בעבר כמה פיצוצים שיוחסו לישראל. מותם של אנטזארי או מלאפור לא דווח באתרים רשמיים באיראן, אולם עיתוי המקרים עורר עניין כשברקע שורת האירועים האחרונים באיראן, בין היתר אלה המיוחסים לישראל.
מוות מסתורי אחר של בכיר במשמרות המהפכה היה זה של עלי איסמעיל זאדה, בכיר ביחידה 840 של כוח קודס. ב"איראן אינטרנשיונל" דווח כי הוא נפל מגג ביתו באזור כראג' שבצפון איראן ומת. לפי הדיווח, בכירי משמרות המהפכה הודיעו למשפחתו שהוא התאבד, והותיר אחריו מכתב. האתר ציטט מקורות שטענו כי משמרות המהפכה אחראים למותו של הבכיר, והחליטו לחסל אותו בעקבות חשד שהדליף מידע שהוביל לחיסול של חסן סיאד חודאי. באיראן הכחישו את הטענות.
חודאי, בכיר יחידה 840 של כוח קודס, נורה ברחוב בטהרן. ה"ניו יורק טיימס" דיווח בחודש שעבר כי ישראל עדכנה את ארה"ב שהיא זו שחיסלה את חודאי. זמן קצר אחרי חיסול חודאי, נהרג מהנדס בשם גאד בייגי במתקן הביטחוני פרצ'ין שבאזור טהרן. ב"ניו יורק טיימס" דיווחו כי בייגי נהרג במתקפת כטב"מים על המתקן. מקורות איראנים ששוחחו עם ה"ניו יורק טיימס" אמרו אז כי בתקיפה השתתפו מל"טים מתאבדים מדגם קוואד-קופטר. המל"טים, כך לפי הכתבה, שעליה היה חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, התפוצצו על מבנה של משרד ההגנה האיראני, שבו נערכים מחקרים לפיתוח רחפנים וכלי טיס בלתי-מאוישים.