חבר הכנסת ניר ברקת דחה הבוקר (שלישי) את הביקורת על המועמדים בפריימריז של מפלגתו שהסתבכו בעבר בפלילים - וכן את האמירות הבעייתיות של תומכי המפלגה, אותם מנסים במטה הבחירות לצנן, וכינה אותם "נושאים איזוטריים".
ברקת פטר גם את דבריו של פעיל הליכוד מיכאל בן שושן, שאמר כי היה "מעמיד בשורה ומוציא להורג" עובדי פרקליטות בעוון בגידה, ואמר כי אמנם הדברים חמורים - אך זהו "ניסיון להסיט את הדיון הציבורי", לדבריו. "אנחנו מתעסקים רק בהרכבת נבחרת שתחזיר מנדטים לליכוד", טען.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ח"כ ניר ברקת בריאיון לאולפן ynet
(צילום: משה מזרחי)
4 צפייה בגלריה
ברקת ונתניהו ב-2016
ברקת ונתניהו ב-2016
ברקת ונתניהו ב-2016
(צילום: גיל יוחנן)
על "קיצור הפז"מ" שנתן ראש מפלגתו, בנימין נתניהו, לאלו שנחשבים למקורביו, אמר ברקת כי "ליו"ר התנועה יש את המנדט לעשות את מה שהוא מבין כטוב לליכוד". למרות הצהרתו של חבר הכנסת ישראל כץ כי מטרתו היא משרד האוצר, ברקת סירב לדון בתפקיד שאליו הוא מכוון. "לא אחלק את עור הדוב לפני שהוא ניצוד, נסתדר ביום שאחרי", אמר.
נתניהו הפר את הבטחתו בעבר למנות אותך לשר האוצר. מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים? "כרגע אני ממוקד בלעזור לליכוד להגיע ל-61 מנדטים, וכך אני מציע שיעשו כל הליכודניקים. צריך להתמקד בסדר היום הלאומי, לשכנע אנשים בצדקת דרכנו, להעלות את אחוז המצביעים ולהציג חלופה טובה יותר מהממשלה הנוכחית".
ובממשלה הבאה תפתרו ברגע את משברי הדיור, החינוך והמחירים? היו כאן 12 שנות ליכוד "אני מסתכל על המצב טיפה אחרת, כמו איך מנצלים את הגליל והגולן, את הנגב והערבה, יהודה ושומרון לפתרון בעיית הדיור. הקרקע זולה שם. נפרק את רשות מקרקעי ישראל ונגרום לכך שזוגות צעירים ירצו לעבור לאזורים האלה. צריך להפוך את הפריפריה לאטרקטיבית יותר, או שנאבד אותה. היום בגליל וגולן יש 600 אלף יהודים ו-800 אלף לא יהודים. צריך לשים יעד של מיליון יהודים ב-30 שנים הבאות, שיעברו מהמרכז".
4 צפייה בגלריה
יפה בן דוד בהפגנת המורים
יפה בן דוד בהפגנת המורים
ברקת: "האוצר רואה את המורים כהוצאה, לא כהשקעה". הפגנת המורים בחודש מאי
(צילום: מוטי קמחי )
ברקת התייחס למאבק המורים לשיפור תנאי העסקתם, על רקע דחיית הסתדרות המורים את הצעת משרד האוצר לשכר התחלתי של 9,000 שקלים בחודש. "המפעל החינוכי בימינו מבוסס על תפיסות של שנות ה-50. דרושה רפורמה עמוקה במערכת החינוך, שתהפוך אותה למפעל הכי חשוב במדינה. במשרד האוצר בעיקר חושבים על איך חוסכים כסף", אמר.
הוא הוסיף כי "משרד האוצר מתייחס למורים כהוצאה, בעוד שאני רואה אותם כהשקעה. להשקיע במורים זה להשקיע בילדים שלנו". בד בבד, ברקת סירב להפנות אצבע מאשימה לשר האוצר אביגדור ליברמן. ברקת המשיך ותיאר רפורמות שאותן הוא רואה כנחוצות, כמו פתיחת אזורי הרישום והפיכת מערכת החינוך לתחרותית יותר. "עשיתי חלק מהדברים האלה במהלך כהונתי כראש העיר ירושלים", העיד.
אתה נזהר מאוד בכבודו של שר האוצר ליברמן. "הביקורת שלי היא עניינית, לא אישית. אני שומר על ממלכתיות. יש לי ביקורת על כל הממשלה, אני חושב שהם לא בכיוון והתוצאות מעידות על כך. בוודאי שהם אחראים כנושאים בתפקיד, אבל אני מבקר את היעדר המדיניות ואת חוסר ההבנה, כמו במקרה של העלאת המיסים. המשק אמנם צומח, אבל זה בזכות ההתנהלות הנכונה של הממשלה הקודמת בתקופת הקורונה".
4 צפייה בגלריה
הסוכנות היהודית במוסקבה
הסוכנות היהודית במוסקבה
"משבר חמור, גם הליכוד צריך לעזור". הסוכנות היהודית במוסקבה
(צילום: רויטרס)
בנוגע למשבר עם רוסיה, שאיימה על פעילות הסוכנות היהודית בשטחה, ברקת אמר כי "מדובר במשבר חמור. אסור לנו להשלים עם העובדה שיהודים לא יוכלו לעלות לישראל". עם זאת, ברקת טען שיש להשאיר את ניהול המשבר לממשלה. "אני אמנם איש אופוזיציה, אך הדרך הטובה ביותר היא לתת לממשלה לפתור את העניין באמצעים דיפלומטיים מאחורי הקלעים, במקום ללבות את האש בתקשורת", אמר.
בניגוד לחלק מחברי מפלגתו, ברקת טען כי ישראל נמצאת בצד הנכון בכל הנוגע להשמעת ביקורת על רוסיה, מאז פלישתה לאוקראינה. "אנחנו בצד של האמריקנים בעניין הזה. כפי שאנו דורשים מהעולם להגיב לאגרסיביות של אירן באזורנו. כל מי שנוהג כך, העולם הנאור צריך לעמוד נגדו. זו תפיסת עולמי", אמר ברקת. הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים לשמור על מערכת יחסים בריאה עם רוסיה, אבל צריכים להיות לנו גם ערכים".
אתה מאמין ביכולתו של לפיד לפתור את המשבר? "אני מוטרד מחוסר הניסיון שלו, אבל מקווה שיצליח. לא מדובר רק בלפיד. גם אנחנו בליכוד צריכים לעזור כדי שהמערכות לא יתדרדרו, שלא נגיע ל-1 בנובמבר עם משבר חריף יותר מול רוסיה. נתניהו יכול לסייע בעניין הזה, הוא ידע להילחם באיראן ולעשות הסכמי שלום עם מדינות המפרץ, ובמקביל דיבר גם עם האמריקאים וגם עם הרוסים. הניסיון שלו לא יסולא בפז".