ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לטענות שנשמעו בנוגע להפסקת הלחימה, ואמר כי "אין מישהו שמציע להפסיק את הלחימה ולקבל את כל חטופינו. אני מוכן לשקול, אבל אין מי שמציע הצעה כזו". לדבריו, "יש רק בעיה אחת, חמאס אומר תפסיקו את המלחמה, לא את הלחימה, אומרים צאו מעזה. הם מבקשים שניסוג עד לשטח בין איסטנבול לאיזמיר. לכן זה לא שיש הצעה ואנחנו לא עושים - אין הצעה כזו.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"פגשתי לוחמים בשטח, כולם ביקשו שלא נעצור ונמשיך עד הסוף. אנחנו ממשיכים"
(צילום: מרים אלסטר)

"הדבר היחידי שקיים באמת זה האפשרות שבשלב מסוים הלחץ שוב יגבר על הצוואר", הוסיף נתניהו. "אתה דורך לו על הצוואר, הוא בשלב מסוים רוצה לשחרר חלק מהלחץ הזה, ואז לא מן הנמנע שניתן לעשות שחרור נוסף. לא נוכל לעשות שחרור נוסף אם לא יהיה לחץ".
נתניהו התייחס בישיבת הסיעה גם לביקור שקיים בצפון רצועת עזה. "פגשתי חטיבת מילואים בשטח. כולם ביקשו ממני רק דבר אחד: שלא נעצור ונמשיך הלאה עד הסוף. בעיתונים ובאולפנים אומרים שאנחנו מפסיקים. הם גם אמרו שנפסיק אחרי המתווה הראשון לשחרור החטופים שלנו - והמשכנו. אז אנחנו לא מפסיקים, אנחנו ממשיכים להילחם ואנחנו מעמיקים את הלחימה בימים הקרובים, וזאת תהיה לחימה ארוכה והיא לא קרובה לסיום", אמר נתניהו. "אנחנו צריכים אורך רוח, לכידות, אחדות ודבקות במשימה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'
נתניהו הודיע כי בכוונתו להיפגש עם סמוטריץ': "זו תהיה טעות גדולה מאוד להעלות מיסים"
(צילום: נעם ריבקין פנטון, אלכס קולומויסקי)
נתניהו גם התלוצץ עם הח"כים ואמר: "אני לא יודע אם לדבר בישיבה או ישירות מול העיתונאים, כי גם ככה הכול מודלף". הוא הוסיף: "אתמול אמר אלוף טולדנו בממשלה שזה ייקח חודשים ארוכים. זה בראש מעיינינו איך לשמור על חיי חיילינו. לא מובן מאליו, קשה, מחייב חימושים. הרמטכ"ל מבין שתמרון ילווה באש הנחוצה. כך הוא אמר. ואנחנו דואגים גם להביא את האש הנחוצה על כל מה שמשתמע מזה, אבל זה ייקח זמן. זה ייקח גם לכידות, זה דורש לכידות. הלכידות הכי חשובה מתחילה פה. זה לא אומר שאי אפשר לדבר בחדרי חדרים. אני הייתי בקרבות. אני נפצעתי בקרבות. בקרב אחד לחילוץ חטופים, דבר שמוכר לי גם מזירות אחרות. אם הכיוון הוא לנצח, אנחנו צריכים לכידות".
עוד אמר נתניהו, ברמז בין השאר לשרים איתמר בן גביר וניר ברקת שמתחו ביקורת על ניהול המלחמה: "אני מוכן לשמוע כל אחד, אבל אנחנו בתוך מלחמה. כשם שבתוך מלחמה אי אפשר לקחת הדלפות מדומות, מדומיינות או אמיתיות מתוך קבינט ולהוציא החוצה - אלא אם זה מבוקר כקרב פסיכולוגי אל מול האויב - אי אפשר לעשות את זה, אבל עושים את זה. אנחנו לא נעשה את זה".
ראש הממשלה התייחס לעלויות הכלכליות הכבדות של המלחמה, וטען כי "זו תהיה טעות גדולה מאוד להעלות מיסים. אני לא יודע אם נוכל להפחית את שיעורי המס, אך להעלות תהיה טעות". נתניהו הוסיף כי בכוונתו להיפגש עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ולדון איתו בנוגע "לתפיסה לגבי מה צריך לעשות בשנת 2024". נתניהו הדגיש כי "צריך לזכור שכרגע יש לנו תקציב לשנת 2024".