"אני לא עבריין, אני טבח, ואתם עושים אותי לעבריין". כך אמר אתמול (חמישי) מוחמד הייב, בן 25 מטובא זנגריה, בעליה של המבורגרייה בחצור הגלילית שנעצר אתמול על ידי המשטרה בחשד שירה לעבר מסעדת "כביש 90" הסמוכה לבית העסק שלו, וגרם נזק למסעדה אחרת בראש פינה. במקביל למעצרו על-ידי המשטרה, הגיעו נציגי מס הכנסה ומשרד הבריאות לבית העסק, שנסגר למשך ארבעה ימים.
הייב הוא בעליה של מסעדת ההמבורגרים "Check In" בכניסה לחצור הגלילית. המשטרה חושדת כי בשבועות האחרונים, על רקע סכסוכים עסקיים, ירה או שלח אנשים לירות על מסעדת ההמבורגרים "כביש 90" בצומת מחניים. במקרה אחר, החשד הוא כי הניח קליעים וניסה לנפץ חלונות במסעדת BBB בראש פינה.
4 צפייה בגלריה
מסעדת "צ'ק אין בורגר" בחצור הגלילית
מסעדת "צ'ק אין בורגר" בחצור הגלילית
מסעדת "צ'ק אין" בחצור הגלילית. "המסעדות האחרות לא מתחרות"
המשטרה מסרה כי החקירה נמצאת בראשיתה, ואתמול הביאה אותו להארכת מעצר בבית המשפט השלום בקריית שמונה. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בתשעה ימים, אך המעצר הוארך בחמישה ימים, עד יום שני. הרקע לאירוע, כך מעריכים במשטרה, הוא יריבות עסקית - ולא גביית דמי חסות.
בדיון עצמו היה הייב נסער. הוא טען כי הוא ואנשי מסעדת "כביש 90" חברים, ואף עוזרים זה לזה כאשר למי מהם חסרים ירקות. "אני טבח, ואני מאכיל הרבה חיילים כל יום. אני לא לוקח דמי חסות. הבעלים של כביש 90 מבקש ממני אבוקדו ותפוחי אדמה, ואני עוזר לו והוא עוזר לי. אתה פוגע לי בתזרים", קרא לעבר החוקר, "ואני חייב כסף. אני לא יכול עם הדבר הזה, אני אתאבד".
4 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
מסעדת "כביש 90", לפני שבועיים וחצי
(צילום: אביהו שפירא)
לאחר ההתפרצות הזהיר אותו השופט מורן מרגלית כי ירחיק אותו מהאולם, אם ימשיך ויתפרץ. בהמשך אמר החוקר כי המשטרה מבקשת לבצע עוד 15 פעולות חקירה שאת כולן יש לבצע כאשר החשוד במעצר. הוא ציין כי יש חשודים נוספים שנעצרו.
סנגורו של הייב, עו"ד שמעון פרץ, אמר בדיון כי הטענה של המשטרה, שאנשי משרד הבריאות ומס הכנסה הגיעו למסעדה במקרה בדיוק בזמן שהשוטרים הגיעו לעצור את הייב, היא שקר. בשיחה עם ynet אמר: "המשטרה רצתה להראות שהיא עושה משהו, אז התלבשה על הלקוח שלי. אין לי שום הסבר אחר לכך שעצרו דווקא אותו. מדובר במסעדה כשרה, בהשגחה של הרב מחפוד, והמסעדות האחרות לא מתחרות בו".
השופט קבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות והאריך את המעצר עד יום שני. עם זאת כתב כי הוא מצפה שבדיון הבא "תצטייד היחידה החוקרת בראיות נוספות מעבר לאלה הקיימות בתיק".
המסעדה כאמור נסגרה, ועל החלונות נתלה שלט בו נטען כי הסגירה היא בשל תשעה באב. רן ששון, מבעלי "כביש 90" ביקש היום שלא להתייחס למעצר, ואמר רק "אנחנו מתקדמים הלאה". המסעדה בצומת מחניים הייתה מלאה עד אפס מקום הערב.
פורסם לראשונה: 21:31, 15.07.21