כשמת'יו ג'יי אורנלס ג'וניור התייצב מעל גדר התיל המקיפה את מתקן הכליאה שבו הוחזק בהוואי, הוא כבר ראה את החופש: אורנלס ג'וניור הטיל את עצמו אל צדה השני, פתח בריצה אל הצמחייה העבותה המקיפה את המתחם – ונעלם מעיני הסוהרים שדלקו אחריו.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב הוואי אסיר מת'יו אורנלס ברח מ כלא ו נדרס למוות
ארה"ב הוואי אסיר מת'יו אורנלס ברח מ כלא ו נדרס למוות
מת'יו אורנלס ג'וניור. נמצא מוטל בתעלה בצד הכביש
רק כמה שניות עברו, וקול חבטה אדיר נשמע: אנשי הכלא שהגיעו אל הכביש המהיר הסמוך מצאו את האסיר הנמלט מוטל בתעלה בצד הכביש, אחרי שנפגע מכלי רכב נוסע, והזעיקו את כוחות ההצלה. הוא פונה לבית החולים במסוק כשמצבו קשה, אבל ביום חמישי האחרון, כמעט שבוע אחרי התאונה – מת מפצעיו.
סיפור הבריחה יוצא הדופן התרחש ב-22 במרץ בהוואי. אורנלס, שהוגדר "אסיר בסיכון נמוך", הוחזק שם במרכז הכליאה קאוואיי, אחרי שהורשע בעבירות סמים. בבית הכלא קאוואי יש מקום ל-130 אסירים, והוא כולל תוכניות שיקום וגמילה מסמים. בשעה 1:00 לפנות בוקר של אותו היום הבחין בו לפתע סוהר מטפס על הגדר, אבל עד שהגיע אליו – אורלנס כבר הספיק לעבור לצדה השני ולפתוח בריצה.
כעת בודקות הרשויות לא רק כיצד התאפשר לו לחמוק החוצה, אלא גם מיהו הנהג שפגע בו – ומיד אחרי הפגיעה הסתלק מהמקום. אנשי הכלא שמצאו את אורנלס מוטל פצוע העידו כי ראו מכונית כהה עושה פניית פרסה בכביש המהיר ב ואז מאיצה ונוסעת מהמקום. המשטרה פתחה בחקירת תאונת "פגע וברח".

את ארה"ב הסעירו בשנתיים האחרונות כמה סיפורים יוצאי דופן של בריחה מבתי כלא, בהם שלושה אסירים שברחו דרך תעלת אוורור מכלא בטנסי, מומחה להישרדות שקשר סדינים ונמלט ממתקן כליאה ליער בפנסילבניה, והרוצח דנלו קבלקנטה שטיפס לגג הכלא שלו ב"הליכת סרטן", עם רגליים על קיר אחד וידיים על הקיר שממול, ומשם רץ אל החופש.