המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה לשוטרת שחשודה בקשר עם עבריינים, שבכוונתה להעמידה לדין בכפוף לשימוע, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט ופגיעה בפרטיות. לתיווך לסחר בנשק לא נמצאו ראיות.
לפני כשבועיים נחשף ב-ynet כי השוטרת נטע קוניו ממחוז תל אביב נעצרה בחשד שהוציאה מידע ממערכות המחשב של המשטרה, וכי הייתה בקשר עם גורמים עבריינים. לאחר מעצרה הביאו אותה חוקרי מח"ש לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים גם בחשד לתיווך בסחר לנשק של גורמים עבריינים. היא נעצרה לחמישה ימים, שלאחריהם שוחררה למעצר בית, אחרי שהובלה לבית המשפט באזיקים, ובלא שהתקיים דיון בעניינה.
אחרי ששוחררה אמר עורך דינה קובי פלומו כי הוא "שמח לראות שצדקתי בטענותיי בבית המשפט, אך מצער לראות את מהירות ההחלטה של היחידה החוקרת לבצע מעצר מתוקשר והובלת החשודה באזיקים לעיני כל, תוך פרסום פרטים אישיים - כשלבסוף מגלים שהיא שוחררה בהסכמה וללא קיום דיון בעניינה".
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לנטע קוניו, שוטרת החשודה בסיוע לעבריינים
הארכת מעצר לנטע קוניו, שוטרת החשודה בסיוע לעבריינים
הארכת מעצר לנטע קוניו, שוטרת החשודה בסיוע לעבריינים
(צילום: גיל יוחנן)


עו"ד קובי פלומועו"ד קובי פלומו

כעת קיבל פלומו הודעה ממח"ש לפיה נגד מרשתו נמצאו ראיות לעבירות של הפרת אמונים ופגיעה בפרטיות, וכי בכוונת מח"ש להעמיד אותה לדין על כך. על כך הגיב כי "בסופו של יום מהר החשדות בנוגע לעבירות הנשק והשוחד, נותרו להם עבירות שאמורות להיות מטופלות באפיק המשמעתי ותו לו. אני מאמין שלאחר השימוע גם העניין הזה יוסר מעליה".
כיום עובדת קוניו באגף התנועה במחוז תל אביב, אך בעבר הייתה חוקרת בכירה במחוז. היא חשודה שניצלה את גישתה למערכות של המשטרה והפיקה מהן מידע על חקירות, לצד מידע נוסף ששימש אותה בפעולותיה. כפי שנודע ל-ynet, המשטרה ידעה על פעולותיה לכאורה של השוטרת כבר בחודש אפריל.
בדיון הארכת המעצר האחרון אמר נציג מח"ש כי קוניו היא "שוטרת ותיקה ששימשה כאשת קשר לחוליית סחר באמל"ח, תוך שימוש באמצעים משטרתיים כדי לשמר את עבודת החולייה". לדבריו, היא חשודה ששיבשה פעולות חקירה. הוא ציין כי מדובר בחקירה מורכבת עם מעורבים רבים, ונמצאת רק בראשיתה. "החקירה מתנהלת במשך יותר מחודשיים", אמר. "עד כה ישנם מספר חד-ספרתי של חשודים בפרשה".