קמפיין הסברה חסר תקדים להצגת הנרטיב הישראלי: לקראת הדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ), משלבים כוחות כלל גופי ההסברה הישראליים להכנת תוכנית הסברה מקיפה סביב מאורעות הטבח ב-7 באוקטובר. את שלבי התוכנית השונים בנו יחד מערך ההסברה הלאומי, משרדי החוץ, המשפטים והתפוצות, משרד הביטחון וצה"ל, המל"ל והממונה על השבויים והנעדרים. ככה זה ייראה:

תוכנית ההסברה כוללת חמישה חלקים עיקריים: משלחת הכוללת חמישה בני משפחה של חטופים, שני חטופים שחזרו מהשבי ונציגי משפחות הנרצחים, שתיפגש עם דיפלומטים בכירים בהאג; הקרנה של גרסה מקוצרת של "סרטון הזוועות", שאף יוצג בתיק הראיות לכלל השופטים; תהלוכה של קהילות יהודיות ופעילים פרו-ישראלים מרחבי אירופה. הצועדים יחזיקו פוסטרים של חטופים, ובתום הצעדה תתקיים עצרת מחוץ לבית הדין הבינלאומי; קמפיין שילוט חוצות שיעלה בהאג תחת הכותרת "הוא לא יוכל להעיד היום". הקמפיין יתפרסם במקומות שונים בהולנד, במרכזי קניות ובתחנות רכבת בהאג; וקמפיין דיגיטל ממוקד המיועד ספציפית לעיר האג ותושביה, וכן כלפי גורמים שלוקחים חלק במשפט.
1 צפייה בגלריה
בית הדין לצדק בהאג
בית הדין לצדק בהאג
בית הדין לצדק בהאג
(צילום: AP/Peter Dejong)
ראש מערך ההסברה הלאומי, מושיק אביב, אמר: "צדק, צדק תרדוף, קול ברור בעולם - בזירת ההסברה ובאולם בית המשפט. מדינת ישראל תתייצב בבית הדין הבינלאומי לצדק ותתייצב בעוצמה גם בחזית ההסברה בעולם, במטרה להציג את האמת ולהדוף את האבסורד והטענות השקריות. בתיאום ושיתוף פעולה חסר תקדים, כל גורמי הממשלה כיד אחת - מערך ההסברה הלאומי, יחד עם משרדי החוץ, התפוצות, המשפטים, המלל, הביטחון וצה"ל והממונה על השו"ן באמצעות פעילות פיזית בהולנד בכלל ובסביבת בית הדין בפרט, ובפעילויות הסברה רבות נוספות, יידע כל העולם מיהו התוקפן הברברי שיש למגר ומה קרה לעמנו בטבח הנורא של 7 באוקטובר".
בשבוע שעבר נודע כי ישראל החליטה להופיע בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ולדרוש לדחות את התביעה של דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל, שידרוש להשעות לאלתר את פעולותיה הצבאיות בעזה. "מדינת ישראל חתומה על האמנה נגד רצח עם מזה עשרות שנים, ובוודאי שלא נחרים את הדיון", אמר אז ראש המל"ל, צחי הנגבי, שביקש להסביר את ההחלטה החריגה. "נתייצב ונהדוף את התביעה האבסורדית שמהווה עלילת דם".
דרום אפריקה, נזכיר, טענה כי מעשיה של ישראל הם "רצח עם באופיים", ובכך הפרה המדינה את התחייבותה במסגרת האמנה למניעת רצח עם. "העם היהודי חווה על בשרו יותר מכל אומה אחרת מהי השמדת עם", אמר הנגבי, "שישה מיליון מבני עמנו נטבחו באכזריות אין קץ. אכזריות דומה הופעלה נגד אזרחי ישראל בטבח 7 באוקטובר, אלא שהפעם יש ביכולתנו להגן על עצמנו מפני הקמים להשמידנו. התביעה המופרכת נגד זכותו של הקורבן להגן על עצמו היא חרפה, והציפייה שלנו מכל המדינות בנות התרבות היא להזדהות עם קביעתנו זו".