2 צפייה בגלריה
הרחפן שהופל
הרחפן שהופל
הרחפן של חמאס שהופל
(צילום: דובר צה"ל)
לוחמי צה"ל הפילו הערב (שלישי) רחפן של חמאס בגבול רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן זוהה והיה במעקב עוד לפני שחצה למרחב המכשול בצפון הרצועה - ואז הופל. "הרחפן לא עבר את גדר המכשול", הודגש. לאחר הפלתו נלקח הרחפן על ידי הלוחמים בסמוך לגדר.
התקרית האחרונה בגבול הייתה לפני כשבועיים, אז תצפיות צה"ל זיהו חשוד ששחה לעבר הגבול הימי מהרצועה והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "כלי שיט הוזנק לנקודה ולוחמי זרוע הים עצרו את החשוד ללא נשק". בחיל הים השלימו בשנה האחרונה פריסה של רשת חיישנים בקרקעית הים, שמזהה תנועות של צוללנים ושחיינים המגיעים מכיוון הרצועה, ומיד מתריעה על כך.
2 צפייה בגלריה
חיל הים צרעה רצועת עזה הברחות ספינה
חיל הים צרעה רצועת עזה הברחות ספינה
התצפיות זיהו את החשוד, שנעצר ללא נשק. ארכיון
(צילום: יואב זיתון)
בחודשים האחרונים, אלו שקדמו למבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האיסלאמי, זיהו בצה"ל עלייה בניסיונות הברחת הנשק המתקדם לזרוע הצבאית של חמאס - נשק שעלול היה להיות מופנה כלפי ישראל אם ארגון הטרור היה מצטרף לג'יהאד בסבב הלחימה. בחודשים האחרונים זיהו בזרוע הים מגמה מואצת של ארגוני הטרור הפלסטיניים להחדיר לרצועת עזה דרך הים אמצעים מתקדמים עבור הקומנדו הימי של חמאס, וכן חלקים לדיוק ירי הרקטות.
בזמן האחרון החלו הלוחמים להשתמש בספינות הצרעה החדשות ליירוט איומים מהים בהקפצות הרבות אליהן הם מוזעקים. הספינות החדשות, דגם משופר לספינות הצרעה הקודמות, מסוגלות לפעול בים במשך זמן של עד שמונה שעות ומסייעות לא פעם במארבים בעקבות מידע מודיעיני.