ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפני יומיים לביקור בן שבוע בארצות הברית, אך הוא לא היחיד שמבקר בימים אלו בניו יורק: אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, נמצא כאן ומדלג בין האולפנים. בריאיון לרשת CBS האמריקנית הוא אמר אתמול (שלישי) כי "הממשלה של נתניהו לא לגיטימית. הוא נואש ומבודד, נמצא מחוץ לפוקוס ולא מאוזן". לדבריו, המחאה נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה תעלה בחיי אדם: "אנחנו נצטרך להתמודד עם עמל, זיעה ודמעות. ייתכן שתהיה אלימות, שתמיד מגיעה מהימין", אמר.
2 צפייה בגלריה
"לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים". ראש הממשלה, שר האוצר והשר לביטחון לאומי
"לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים". ראש הממשלה, שר האוצר והשר לביטחון לאומי
"לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים". ראש הממשלה, שר האוצר והשר לביטחון לאומי
(צילום: AFP, רויטרס)
2 צפייה בגלריה
אהוד ברק בראיון לתקשורת האמריקאית
אהוד ברק בראיון לתקשורת האמריקאית
ברק: "נתניהו שילב ידיים עם מפלגות קיצוניות"
(צילום: CBS NEWS)
הוא הוסיף כי "הממשלה לא חוקית", וציין כי החברים בה "מנסים לשנות את השיטה. הממשלה בישראל מוגבלת ולא יכולה לפגוע בזכויות של מיעוטים, להט"בים ונשים - והם מנסים לשנות את זה. לא ניתן לזה לקרות. אנחנו בדרך למרי אזרחי לא אלים. נחסום את הניסיון שלהם, נגן על ישראל כדמוקרטיה וננצח את הקרב הזה. זה אולי ייקח זמן, יהיו עליות ומורדות וחלק מהאנשים יאבדו את חייהם בדרך, אבל נביא לזה סוף לא משנה מה המחיר.
"בניגוד לכל האזהרות, אני בטוח שלא תהיה מלחמת אזרחים. לנתניהו אין חיילים ואין לו רצון או יכולות לעשות את זה", הבהיר. "המהפכה המשפטית תהרוס את הדמוקרטיה הישראלית. לא נהפוך לדיקטטורה דה-פקטו, אנחנו לא הולכים לתת לזה לקרות. אנחנו מגנים על הדמוקרטיה".
ברק, שהפך בחודשים האחרונים לאחד הקולות החזקים והתקיפים ביותר של המחאה נגד המהפכה המשפטית, שיתף בחודש שעבר סרטון שבו נטען כי ראש הממשלה "מתאבד ולוקח איתו את המדינה". לצד הסרטון הוסיף ברק את הכיתוב: "האם נתניהו בלתי כשיר מנטלית לנהל מדינה?".
בנוסף, הוא טען בריאיון כי ראש הממשלה נתניהו "כרת ברית לא טהורה במטרה להציל את עצמו מהמשפטים הפליליים שמתנהלים נגדו. הוא שילב ידיים עם מפלגות קיצוניות, אחת מהן משיחית-גזענית שמאמינה בעליונות לבנה". לאחר מכן השווה ברק את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ל-Proud Boys, ארגון ימני קיצוני ונאו-פשיסטי שהוגדר כארגון טרור וחבריו הורשעו בהסתערות האלימה על גבעת הקפיטול: "נתניהו לקח את 'הנערים הגאים' והפך אותם למנהיגים, אחד לשר האוצר ואחד לשר לביטחון לאומי".