2 צפייה בגלריה
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
יוסף אוחיון , הארכת מעצר ליוסף אוחיון, ראש העמותה שנעצר בחשד לעבירות מין
מנכ"ל העמותה החשוד בעבירות, יוסף אוחיון
(צילום: גיל יוחנן)
הוארך בתשעה ימים מעצרו של יוסף אוחיון, מנכ"ל עמותת "אריות יהודה" המכינה נוער לגיוס לצה"ל, החשוד בעבירות מין בחניכות בעמותה. נציג המשטרה סיפר בדיון היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים, כי אוחיון קיים עם הנערות קשר הכולל "שליחת הודעות בעלי תכני מין קשים" ולחלקן הסב נזקים נפשיים חמורים. הוא חשף כי מנהל של אחד התיכונים בעיר אף נחקר בפרשה.
לפי החשד, במהלך פעילות העמותה באזור ירושלים יצר אוחיון קשרים עם חניכות תוך מצג שווא על אודות עברו הצבאי והמקצועי וכך רכש את אמונן. לפני כשבוע הוא נעצר בביתו בבירה בתום חקירה סמויה שנמשכה כחודש. העבירות המיוחסות לו הן קשירת קשר לביצוע פשע, בעילת שתי נערות תוך ניצול יחסי תלות, מרות חינוך או השגחה תוך הבטחת שווא לנישואין, איומים, שיבוש הליכי משפט ואספקת או רכישת משקה משכר לקטין.

נציג המשטרה ברק דהוקי אמר היום בבית המשפט כי "החקירה התקדמה והתקבלו מספר תלונות של קורבנות של החשוד, וישנו פוטנציאל ממשי לקורבנות נוספים".
הוא סיפר על השיטה שבה הציג מצג שווא על עברו המפואר כביכול כדי להרשים את החניכות. "החשוד הציג את עצמו בתור בעל עבר צבאי מפואר, שנשלח ללבנון ונפצע במהלך קרב במסגרת שירות ביחידה מובחרת. הוא אמר שהוא בעל ארבעה תארים, ביניהם אחד בפסיכולוגיה. הוא הציג את הזוגיות עם אשתו כאילו הם חיים בזוגיות פתוחה, מה שגרם להערצה עיוורת של בני ובנות הנוער במסגרת פועלו בעמותה וגרם לקטינות לרצות בקרבתו".
לדברי נציג המשטרה, אוחיון ניצל את הסיפור שפברק כדי לצוד את קורבנותיו. "במסגרת פועלו זיהה וברר בנות עם בעיות רגשיות ומצוקה נפשית. הוא יצר איתן מערכת אמון המבוססת על מצג שווא. בשלב מסוים החלו הקטינות לקיים עימו מערכת יחסים מיניות ואינטימיות ואינטנסיביות בתוך כותלי בית הספר, שאמור להיות מקומן הבטוח ביותר".
2 צפייה בגלריה
קבוצת חניכים של עמותת אריות יהודה
קבוצת חניכים של עמותת אריות יהודה
חניכי קבוצת "אריות יהודה" בפעולה של העמותה
(מתוך פייסבוק)
"מערכות היחסים כללו יחסי מין בדרכים שונות ומגוונות, בנות שביקש להביא לקשר משולש, הכולל שליחת הודעות בעלי תכני מין קשים. חלק מהבנות נזקקו לטיפול פסיכולוגי כי נרגמו להם נזקים נפשיים קשים", הוסיף.
החוקר גם הציג ממצאים עגומים על אוזלת יד במערכת החינוך. "ככל שהחקירה מתקדמת נחשפנו לתמונה חמורה במערכת החינוך - כיצד הצליח להונות את המערכת ולהיכנס לאחד מבתי הספר הגדולים, לפגוע בבנות וכן קיים מערכת יחסים אינטנסיבית יום-יומית וקיים יחסי מים עם כל אחת מהן. נאלצנו אפילו לחקור באזהרה את אחד ממנהלי בית הספר הגדולים". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים, אך לבסוף הוארך המעצר בתשעה.
עורכת הדין נגה ויזל המייצגת את החשודאמרה לאחר הדיון: "המשטרה מנסה לשבור את מרשי בכל דרך, כולל מניעת ארוחות, מניעת מפגשים עם עורכת הדין שלו וסיפורי בדים לאשתו. המשטרה מנסה להרוס את מרשי ואת משפחתו ומבקשים שיודה בדברים שלא עשה. לשמחתי בית המשפט לא נעתר לבקשת המשטרה וקיצץ את מספר ימי המעצר שביקשה".
בדיון הקודם בבית המשפט סיפר נציג המשטרה כי על פי החשד נהג אוחיון "לקיים עם נערות יחסי מין ויחסי מרות סדיסטיים, ויצר מעין כת שבה הוא אליל של אותן בנות, אותן ניצל לרעה במסגרת העמותה שאמורה לעזור לבני נוער בחברה ובצבא". לדבריו, "החשוד נחקר ואף הודה במקרה אחד שיוחס לו והכחיש מקרים נוספים. חלק מהקטינות הפכו לכלי בידו אף בהיותן בוגרות, היו שראו בו כאבא שניצל אותן". בעקבות זאת המעצר הוארך אז בשבוע.