פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמיר סידאווי (26) מירושלים, בגין ביצוע פיגוע ירי לפני כחודש בעיר העתיקה בבירה ופציעת שמונה בני אדם. מיוחסות לו עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, הפרת הוראה חוקית, נשיאה והובלה של נשק והחזקת סכין שלא כדין. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין שמוליק ברזילי, בחודש מאי האחרון רכש הנאשם אקדח ושתי מחסניות. לפני כחודש, בעוד הנאשם מצוי במעצר בית במסגרת תנאים מגבילים של ועדת השחרורים, הוא הגיע לאזור העיר העתיקה וברשותו סכין ואקדח שרכש על מנת לבצע פיגוע. סידאווי הגיע סמוך למסעדה - אך משהבחין בשוטרים שהיו במקום - החליט לשנות את תוכניתו ולא לבצע את פיגוע הירי.
1 צפייה בגלריה
המחבל
המחבל
רכש אקדח ושתי מחסניות למטרת ביצוע הפיגוע. המחבל אמיר סידאווי
(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך הגיע הנאשם לחניון קבר דוד והבחין ביהודים רבים שהמתינו בתחנת האוטובוס הסמוכה לחניון. סידאווי התארגן לביצוע הפיגוע, צעד לעבר הכניסה לחניון והחל לירות מטווח קצר לעברם של שניים שעמדו בגבם אליו. לאחר מכן המשיך לירות לעברם של אחרים שעמדו בסמוך לדלת האחורית של האוטובוס.
במהלך בריחתו מן הזירה, ירה הנאשם ירה לכיוונו של נהג רכב שעמד בכביש, ופגע באשתו ההרה. אז נמלט הנאשם לעבר שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, כשהוא משליך את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו וממשיך לשאת את האקדח והסכין.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצעו רבים ונגרמו להם חבלות רבות. בין היתר, הפגיעה באם ההרה הביאה ליילוד העובר בשבוע 26 להריון, והוא נזקק להנשמה וטיפול מקיף.
סידאווי הסגיר את עצמו לידי המשטרה אחרי מצוד לילי של כוחות הביטחון. הוא הגיע במונית אל תחנת משטרת מוריה וברשותו האקדח שבו השתמש לביצוע הפיגוע.
הנאשם ריצה בעבר חמש שנות מאסר אחרי שנשפט לשמונה שנים בכלא. עברו הפלילי כולל חשד לרצח, אולם לבסוף הוא הורשע בעבירה של חבלה גופנית חמורה, וב-2015 נגזר עליו עונש המאסר שריצה. באוגוסט 2020 שוחרר מכלא חרמון במסגרת שחרור מנהלי, אחרי שוועדת השחרורים מצאה כי עבר טיפול שכלל בין השאר סדנאות שליטה בכעסים.