2 צפייה בגלריה
טקס הנחת אבן פינה בעוטף עזה
טקס הנחת אבן פינה בעוטף עזה
טקס הנחת אבן פינה בעוטף עזה
פרויקט "דרך בטוחה" הוקם במטרה להסתיר ולהגן על צירים בעוטף עזה וכדי לאפשר רציפות תנועתית לתושבי האזור בעתות חירום. במסגרת הפרויקט יוקם על ידי חברת נתיבי ישראל קיר באורך של 4.6 קילומטרים לצד כביש 34 וקטעים מכביש 232. הקיר ישלב יציקות בטון ותלוליות עפר שאמורות להסתיר את רצועת עזה ולהגן על התושבים מפני ירי נ"ט, צלפים וטילים. כדי להשתלב בנוף באזור לצידו יוקמו שדרות עצים, שבילים להולכי רגל ולאופניים.
בשנים האחרונות איום ירי טילי נ"ט לעבר יישובי העוטף הפך משמעותי יותר. בנובמבר 2018 פגע טיל נ"ט באוטבוס של חיילים וגרם לפציעה קשה של אחד מהם; במאי 2019, נהרג משה פדר שהיה בדרך למקום עבודתו בקיבוץ ארז כשטיל נ"ט פגע ברכבו; במהלך מבצע "שומר החומות", נהרג סמ"ר עומר טביב כשטיל נ"ט פגע בג'יפ של לוחמים במושב נתיב העשרה - בצבא מודעים לכך שמבחינת חמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה, איום טילי הנ"ט הוא הצלחה והמטרה היא לנטרל אותו.
2 צפייה בגלריה
חסימת כביש 232 בשער הנגב
חסימת כביש 232 בשער הנגב
בשל חשש ביטחוני חסימת כביש 232 בשער הנגב באוגוסט
(צילום: רועי עידן)
אתמול נערך טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט המשותף לגופי ההנדסה של צה"ל, חברת נתיבי ישראל בשיתוף משרד התחבורה, אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון. הוא יחל בחודשים הקרובים ואמור להסתיים בקיץ הקרוב.
מפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד אמר כי "ההתיישבות בעוטף מתפתחת ומשגשגת חרף האיומים מזה. מטרת הפרויקט 'דרך בטוחה' היא לאפשר תנועה מוגנת מאיומים בכבישים מרכזיים בשגרה ובחירום". הוא הוסיף כי "אנחנו יוצאים היום לדרך בזכות שותפות של צה"ל, משרד הביטחון, חברת נתיבי ישראל וראשי הרשויות. נמשיך לפעול בהגנה ובהתקפה למען ביטחון יישובי הדרום".