ראש הממשלה רמז לתקיפה החריגה בנמל הימי לטקיה בסוריה, שיוחסה לישראל, ואמר כי "אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האזור הזה, יום ולילה". בהצהרות משותפות עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון, התייחס הממשלה נפתלי בנט לאיומים האזוריים ואמר כי "אנו מכירים באיומים באזור המורכב שלנו, אשר גורמים לדאגה משותפת: הדאגה לנושא האקלים, הדאגה לבריאות ולפרנסת אנשינו, והדאגה לביטחון שלנו מול הטרור".
"אנחנו הודפים את הכוחות הרעים של האזור הזה, יום ולילה, ולא נעצור לשנייה אחת", הבטיח בנט במפגש עם הנשיא הקפריסאי ניקוס אנסטסיאדיס וראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטאקיס, שנערך כחצי יממה לאחר הפיצוצים בלטקיה וההאשמה של דמשק לפיה ישראל היא שתקפה מכיוון הים מכולות בנמל המרכזי בסוריה. "זה קורה כמעט מדי יום. מול הכוחות ההרסניים, נמשיך לפעול, נתמיד ולא נתעייף. במקביל, אנחנו מחזקים את הקשרים עם ידידינו, בכל התחומים".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס
נפתלי בנט עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס
בנט עם נשיא קפריסין
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
נזק במתחם המכולות בנמל לטקיה לאחר הפיצוץ
נזק במתחם המכולות בנמל לטקיה לאחר הפיצוץ
האש במתחם המכולות
(צילום: AFP / SANA)
3 צפייה בגלריה
נזק במתחם המכולות בנמל לטקיה לאחר הפיצוץ
נזק במתחם המכולות בנמל לטקיה לאחר הפיצוץ
הנזק בנמל
(צילום: AFP / SANA)
במפגש מוקדם יותר עם נשיא קפריסין, שבו נכחה גם שרת האנרגיה קארין אלהרר, אמר בנט: "בזמן שבו כוחות הרסניים מנסים להפוך להרסניים עוד יותר, חשוב ביותר שאנו, הכוחות החיוביים, נעבוד יחד בשמירה על השגשוג, ההגנה והכלכלה באזור מזרח הים התיכון. היחסים בין שתי האומות שלנו הם מעבר לאינטרסים המשותפים. אנחנו חולקים ערכים משותפים ולעתים גם בעיות משותפות".
בתום המפגש חתמה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, עם מקבילה הקפריסאי על הסכם שיתופי פעולה בתחום המחקר המדעי והטכנולוגיה לקידום המצוינות המדעית של ישראל וקפריסין, במעמד ראש הממשלה והנשיא.
גם שר הביטחון בני גנץ התייחס למצב בסוריה, ואמר בטקס חניכת המכשול החדשה בגבול רצועת עזה: "אנחנו רואים את אובדן השליטה של סוריה ברמת הגולן הסורית, ומבינים שעלינו לסדר את העניין הזה".
גנץ: "אנחנו רואים את המצב ברמת הגולן הסורית, את אובדן השליטה הסורית ומבינים שאנחנו צריכים לסדר את העניין הזה, ערן אופיר והמנהלת מתייצבים עוד פעם ויש לנו גבול איתן ומסודר בגבול הסורי עם כל המערכות ועם כל היכולות ועם כל החמ"לים ועם שינוי תפיסה מבצעית כפי שראוי שיקרה, וכמובן – הקמת המכשול כאן ועכשיו עם פנינו לצפון, וכשנסיים בצפון, או תוך כדי שנעסוק בצפון, נמשיך ונחזק את מרחב התפר שמחייב תחזוק בחלוף 20 שנה ונצטרך לשאת עינינו גם לבקעת הירדן ולערבה ולחזק שם את המכשולים."
ביום ראשון הקרוב יגיע לביקור מדיני בישראל שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא ייפגש עם בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד וידון בין היתר במצב בסוריה, בשיחות הגרעין של המעצמות עם איראן הנערכות בווינה ובהתמודדות עם הקורונה.