1 צפייה בגלריה
אריה דרעי ובני גנץ
אריה דרעי ובני גנץ
אריה דרעי ובני גנץ
(צילום: אבי מועלם, דנה קופל)
מדי שבת כבר עשרה שבועות נישאים ברחבי הארץ נאומים חוצבי להבות בגרון ניחר שמשמעותם הפוליטית היא אפס. 64 אצבעות יגרדו את תקרת המליאה בעוד חודשיים לפני שיריב לוין ושמחה רוטמן יונפו על כתפיים כאילו זה עתה נישאו. יש רק נאום אחד שעדיין לא נישא ויכול לנער מעט את ארגז החול הפוליטי ואולי אפילו לבטל את סבב החופשות שבנימין נתניהו תכנן באירופה הקלאסית להמשך 2023. נושא הדברים הוא בני גנץ, ואלה הדברים שהוא יגיד:
"ידידי אריה דרעי. לפני שלוש שנים בדיוק התייצבתי בכנסת ישראל כדי לומר שהגיעה העת להקים ממשלת חירום לאומית יחד עם הליכוד וש"ס. אמרתי אז את מה שאני אומר גם היום: הפילוג הוא האיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל. את האיראנים ננצח, את הסורים ננצח, על הטרור נתגבר, אבל אנחנו לא מצליחים להביס את הפילוג הפנימי והשנאה של איש לאחיו.
"ממשלת החירום הלאומית ההיא לא צלחה לצערי – כי נתניהו הפר את ההבטחה שנתן לי ולך לא להפיל אותה, ואתה לא עמדת בערבות שנתת. אתה ואני יודעים את האמת. בכל זאת בחרת, בכל מערכות הבחירות האחרונות, להוביל ולתחזק את 'הבלוק' שהגן עליו מתוך אמונה שהוא יחזיר לך ולש"ס כגמולך, יתמקד בהורדת יוקר המחיה ומצוקותיהם של הישראלים קשי היום, וכן – גם יתנהל בחוכמה פוליטית ומשפטית כדי לאפשר לך לשבת בצמתי ההחלטה המרכזיים של ממשלת ישראל.
"אריה: ביבי שיקר לך כמו שהוא שיקר לי. הוא בחר להותיר לעצמו את האופציה להסתתר מאחורי בית המשפט העליון – ולפטר אותך. אני יודע שאתה יודע את זה. למקורבים שלך סיפרת שלוין ערך את הצגת הרפורמה הבומבסטית בכוונה יום לפני הדיון בנושא שלך בבג"ץ כדי שתצטרף להתנפלות על בית המשפט.
"400 אלף מצביעי ש"ס צריכים לדעת: ביבי העדיף את לוין על פניך, ואת רוטמן על פניך, ואת בצלאל סמוטריץ' על פניך. אותו סמוטריץ' שהסביר בקמפיין האחרון שהוא צריך לידו 'מפגינים מזרחים' כי זה נראה טוב. אלה יקיריו של ראש הממשלה שש"ס נשכבה למענו על הגדר, לא פעם ולא פעמיים אלא חמש פעמים. בושה.
"אריה: אני קורא לך מדם לבי, זכור שמר"ן עובדיה יוסף הגדיר את נתניהו 'כפוי טובה'. זכור מה הוא אמר כששאלו אותו אם השמאלנים אכן שכחו מה זה להיות יהודים. הוא ענה: 'אנחנו אוהבים את החילונים. ואהבת לרעך כמוך, זו כל התורה. כולנו רעים, כולנו עם אחד. ההתנהגות של אלו שמפיצים שנאה בין חרדים ללא חרדים, עושים מעשה שלא ייעשה'. בכך הוא תיאר שתי התנועות השולטות היום בישראל, על חשבון ש"ס: הליכוד והציונות הדתית.
בעז גאוןבעז גאוןאסנת בן דב
"אריה ומצביעי ומצביעות ש"ס, אחי ואחיותיי שעל חלקכם פיקדתי, לפני ואחרי שבאתם באוהלה של תורה. הקרב על אחדות ישראל הוא החשוב ביותר שאי פעם השתתפנו בו. אני שולח לכם מכאן היום פנייה פומבית כנה, נקיית כפיים, לשקול מחדש את יחסיכם עם מי שמכנה עצמו 'חבר של אריה' אבל למעשה טמן לו מלכודת משפטית ופיטר אותו בלי להניד עפעף.
"רצוני הוא כזה: לבחון מהיום, איתכם יחד, אני ושותפיי חברי הליכוד לשעבר זאב אלקין וגדעון סער, עוד אפשרויות פוליטיות מאשר 'הבלוק' בראשות נתניהו, שיטיבו עם מצביעי ש"ס ועם אזרחי ישראל כולם. אינני יודע לאן קריאתי תוביל ומה יהיו המשמעויות הפוליטיות שלה, בטווח קצר או הארוך. פסיקת בג"ץ בעניינך אריה כבר ניתנה ואין ביכולתי להשיב את הגלגל המשפטי הזה, אף שאם צריך - נלך יחד לנשיא המדינה ונטכס עצה, כי ישראל מעל הכל. נתניהו הוא לא חזות הכל, ועל כפיות טובה צריך להשיב בהפניית עורף, לא בהרכנת ראש. הימים הללו נגמרו. תודה רבה לכם".
  • בעז גאון הוא סופר, מחזאי והייטקיסט
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il