רונן חנניה, הגבר שנרצח בפיגוע הירי בקריית ארבע, הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות בהר המנוחות בירושלים בליווי מאות בני אדם. רעייתו, מירב, ספדה לו: "בעלי היקר היה אדם כל כך טוב, אוהב לעזור לזולת. כולם אהבו אותו, כולם. הוא היה אדם כל כך טוב למעני, לבן שלי. קשה לי לקבל את זה, אין לי כלום בחיים האלה, רק את הילד, אבל תודה לברוך השם שלפחות הוא ניצל. אין לי כלום בעולם הזה. אני לא שווה כלום. בעלי יחיה, בעלי לא יעזוב אותי". היא סיפרה כי היה אמור לחגוג את יום הולדתו בהמשך השבוע: "יום ההולדת שלו ברביעי, קשה לי לדבר. תמיד נהיה ביחד".
מי שהיה עימו ברגעיו האחרונים - בנו דניאל שנפצע בפיגוע והגיע להלוויה, ספד לו גם כן: "אני לא מאמין שאני במעמד כזה. הקדוש ברוך הוא עשה לי נס. אבא, זכית למות בקידוש המת, ואני אמשיך לחיות על קידוש השם". הוא שלח מסר לפוליטיקאים, שיעמידו עצמם לבחירה בהמשך השבוע: "אני קורא לכל ממשלת ישראל לעשות הכול כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב".
4 צפייה בגלריה
רונן חנניה
רונן חנניה
רונן חנניה. נרצח בפיגוע לאחר שהיה במכולת פלסטינית בין קריית ארבע לחברון
4 צפייה בגלריה
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
"לא מאמין שאני במעמד הזה". בנו של רונן חנניה, דניאל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המשפחה ביקשה שלא יגיעו נציגים מהממשלה, ומי שכן הגיע להלוויה ואף נשאו דברים היו חברים בגוש נתניהו - בהם ראשי "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, וכן חברי כנסת מהליכוד ומש"ס.
חנניה הגיע אתמול, מוצאי השבת, עם בנו למכולת פלסטינית בשטח שבין קריית ארבע לחברון, שם המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש לעברם עם רובה מסוג M-16.
מיד לאחר שהמחבל פתח באש לעבר האב והבן, חובש מד"א עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו למקום, והמחבל ירה גם לעברם. החובש נפצע באורח קשה, ואיש הביטחון נפצע באורח קל. לאחר מכן הגיעו לזירה הרבש"ץ של קריית ארבע, שדרס את המחבל, שחוסל לאחר מכן על ידי אותו חייל בחופשה. אדם נוסף, פלסטיני שאינו חשוד, נפצע באורח קל גם הוא ופונה על ידי הסהר האדום. מצבו של חנניה הוגדר בתחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.
4 צפייה בגלריה
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
בני משפחתו של רונן בהלווייתו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
ההלוויה של רונן חנניה מהפיגוע אתמול בקרית ארבע
מאות הגיעו להר המנוחות בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחיו של רונן, יניב, סיפר על אחיו ואמר כי הוא מת "מות קדושים": "נרצחת רק מהיותך יהודי. בשם כל המשפחה אנחנו מבקשים ממך כפרה - סליחה שלא התרענו מספיק, סליחה. אנחנו עם חזק, יהיה מי שלא יהיה. אנחנו עברנו את פרעה, עברנו שואה".
מוקדם יותר בנו שחזר את האירוע: "אני ואבא היינו במכולת וכשיצאנו ונכנסו לרכב הגיע פתאום מחבל מולנו ופתח באש. הוא ירה מקדימה אבל באלכסון, כך שאבא נפגע ממש ואני ניצלתי בנס. אחרי הירי הגיעו עוד כוחות ביטחון ואז המחבל ירה גם עליהם. המחבל ירה באבא והוא ספג את רוב הפגיעות ואני רק נפצעתי קל. באמת ניצלתי ממוות בנס".
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ערך הבוקר תחקיר ראשוני בזירה שבה התרחש הפיגוע אמש. במסגרת התחקיר, והערכת המצב שקיים עם המפקדים בשטח, הוצגו הצעדים להמשך התאמת והגברת הפעילות הביטחונית, פריסת הכוחות באזור יהודה ושומרון וחסימת הצירים במרחב העיר חברון. הרמטכ"ל שוחח גם עם הרבש"ץ שהוקפץ לזירה ונטרל את המחבל. הרמטכ"ל הביע את הערכתו בפני הרבש"ץ על פועלו באירוע.
בעקבות הפיגוע, במהלך הלילה לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מיפו את ביתו של ג'עברי בחברון לקראת הריסה, ועצרו את אחיו, ואיל ג'עברי. האח נידון בעבר לשני מאסרי עולם, שוחרר מהכלא בעסקת שליט לפני 11 שנים, והורחק לעזה. לאחר הפיגוע אמר האח לתקשורת הפלסטינית: "אם אחי שהיד, זה בתגובה לפשעי הכיבוש בגדה המערבית, בעזה ובירושלים". לאחר הפיגוע נורו זיקוקים בחברון, חולקו ממתקים לנהגים ונשמעו קריאות תמיכה בחמאס: "אנחנו אנשיך, מוחמד דף".
פורסם לראשונה: 16:15, 30.10.22