סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד), שתועד בחגיגות סוף השנה האזרחית בקיסריה כשהוא ללא מסכה, נדבק בקורונה. מטעמו של רול נמסר כי הוא נבדק בעקבות חשיפה של בן זוגו, הזמר הראל סקעת, לחולה מאומת מצוות ההפקה באחת מהופעותיו - והיום התקבלה התוצאה החיובית והוא נכנס לבידוד. גם סקעת עצמו נדבק.
דוברו של עידן רול אמר כי במסיבה שפקד, ככל הידוע לא היו מאומתים נוספים, וכי הוא חש בטוב ואינו חווה תסמינים. עוד נמסר כי סגן השר עובד במתכונת של קפסולות בהתאם להנחיות משרד החוץ, וכל העובדים שבאו איתו במגע יעברו היום בדיקת קורונה. "סגן השר רול לא היה בישיבת הסיעה של יש עתיד אמש ולא בא במגע עם חברי כנסת השבוע", צוין.
1 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
סגן שר החוץ עידן רול
(צילום: ראובן קסטרו)
את התיעוד שעורר סערה פרסם סקעת באינסטגרם - ומחק אותו לאור הביקורת שספג. רול אמר לאחר מכן כי "מדובר במסיבה סגורה עם רשימת מוזמנים שנקבעה מראש וללא אפשרות להיכנס ללא הזמנה. בנוסף, בכניסה למלון האבטחה דרשה מכל מוזמן להציג תו ירוק ובדיקה שלילית מאותו יום. מי שלא עמד בדרישות לא נכנס למסיבה".
שר החוץ ויו"ר מפלגתו של רול, יאיר לפיד, קיים איתו שיחת הבהרה בעקבות התיעוד אך לא נזף בו. "למרות שרול אמר שלא עבר על הנהלים, לפיד הבהיר שמצופה מאנשי ציבור להקפיד הקפדה יתרה על נראות כדי לתת לציבור דוגמא אישית", נמסר מלשכתו של לפיד שלא הבהיר אם הוא נזף בו בפועל.
מהנהלת דן קיסריה ריזורט, המלון שבו אירעה המסיבה, נמסר בתגובה: "מדובר באירוע פרטי אשר התנהל על פי כל הנחיות התו הירוק וכל המשתתפים בו היו אורחי המלון בעלי תו ירוק בלבד. יתרה מכך, המלון הציב בכניסה עמדה של מד"א וחייב כי כל המשתתפים במסיבה יעברו בדיקת קורונה, טרם תהליך הצ'ק אין למלון, ורק לאחר שהתקבלו תוצאות שליליות הם נכנסו למלון".