שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיים הערב (א') שיחת הבהרה עם סגנו במשרד החוץ, חבר הכנסת עידן רול, יממה לאחר התיעוד שנחשף ממסיבת סילבסטר שבה השתתף רול, ובו הוא נראה רוקד בלי מסכה, באולם צפוף במלון בקיסריה, שבו גם אחרים לא עטו מסכות.
"למרות שרול אמר שלא עבר על הנהלים, לפיד הבהיר שמצופה מאנשי ציבור להקפיד הקפדה יתרה על נראות כדי לתת לציבור דוגמא אישית", נמסר הערב מטעם שר החוץ, אך לא הבהיר אם הוא נזף בו בפועל.
1 צפייה בגלריה
עידן רול יאיר לפיד
עידן רול יאיר לפיד
"מצפה לדוגמה אישית". המסר של לפיד לרול
(צילום: דוברות יש עתיד, יואב דודקוביץ')

את התיעוד העלה בן זוגו של רול, הזמר הראל סקעת, לסטורי באינסטגרם - ומחק לאור הביקורת שספג. סגן השר רול מסר בתגובה מוקדם יותר כי "מדובר במסיבה סגורה עם רשימת מוזמנים שנקבעה מראש וללא אפשרות להיכנס ללא הזמנה. בנוסף, בכניסה למלון האבטחה דרשה מכל מוזמן להציג תו ירוק ובדיקה שלילית מאותו יום. מי שלא עמד בדרישות לא נכנס למסיבה".
במלון שבו התקיימה המסיבה חיזקו את דברי סגן השר רול. מהנהלת דן קיסריה ריזורט נמסר: "מדובר באירוע פרטי אשר התנהל על פי כל הנחיות התו הירוק וכל המשתתפים בו היו אורחי המלון בעלי תו ירוק בלבד. יתרה מכך, המלון הציב בכניסה עמדה של מד"א וחייב כי כל המשתתפים במסיבה יעברו בדיקת קורונה, טרם תהליך הצ'ק אין למלון, ורק לאחר שהתקבלו תוצאות שליליות הם נכנסו למלון".
מנגד, דנה, שהשתתפה במסיבה, סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי בניגוד לטענתו של רול, הנוכחים באירוע במלון בקיסריה לא התבקשו להציג בדיקות קורונה שליליות. "בדקו תו ירוק, אבל לא הביאו בדיקות, לא היה מתחם בדיקות ואף אחד לא ביקש בדיקות", אמרה דנה. על השאלה האם התגובה של סגן השר שקרית, השיבה דנה: "אם הוא אמר שהיו בדיקות - הוא שיקר. לא היו בדיקות".
מסיבות הסילבסטר, נדגיש, התקיימו בסוף השבוע האחרון אחרי שבממשלה החליטו לא להטיל כל הגבלות - וזאת על אף מה שהוגדר כ"דאגה" מהן. גם במערכת הבריאות הזהירו מפני מסיבות הסילבסטר, והממשלה קיבלה החלטה שלפיה בליל הסילבסטר תוגבר משמעותית אכיפת התו הירוק והמסכות במועדונים.