כ-100 בני משפחה וחברים ליוו אתמול (שישי) למנוחות את עילאי קירושין, הפעוט בן השנתיים שנרצח שלשום בדקירות ברחוב חללי אגוז בלוד. בתום ההלוויה הבהירה דודתו, ילנה בריקמן, כי על אף טענותיהם של סנגוריו של החשוד כי הייתה מסוכסכת איתו - לא היה בין השניים סכסוך. "רק בבית חולים הבנתי מי האיש שדקר אותו, הוא הבן של הבעלים של אחת החנויות בקניון, ואני יודעת מהמשפחה שלו שיש לו בעיות", אמרה בריקמן בשיחה עם ynet.
2 צפייה בגלריה
עילאי קירושין הפעוט שנרצח בלוד
עילאי קירושין הפעוט שנרצח בלוד
עילאי קירושין בן השנתיים
היא הוסיפה כי כן נתקלה בו לפני כחודשיים, כשהגיעה עם בתה לרכוש מוצרים בחנות, וסיפרה: "יש להם חנות של ציוד צילום ומוצרים לפלאפון, רצינו להחליף מדבקה ומגן. התעכבנו והתלבטנו מה לבחור, והוא פתאום התחיל להגיב בכעס ועצבים. בדרך כלל אנחנו מקבלים שירות טוב בחנות, ובסוף בחרנו מה שרציתי, יצאנו ושכחתי מזה.
"פתאום אחרי חצי שעה בערך, הוא הופיע מאחורי ושאל איך המדבקה בפלאפון", שחזרה בריקמן. "אמרתי לו שהכול בסדר, והוא המשיך ואמר לי 'את לקוחה קשה', אמרתי לו שהוא צריך להיות סבלני והוא עונה לי 'את גויה'". בריקמן סיפרה כי הופתעה מכך שהבחור עקב אחריה והגיעה ליד ביתה, והוסיפה: "זה לא תקין והלכתי למחרת לחנות לדבר עם אבא שלו ואחיו. ביקשתי שיטפלו בו, והאבא התנצל והסביר לי שיש לו בעיות בראש".
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של עילאי קירושין
הלוויתו של עילאי קירושין
הלווייתו של הפעוט עילאי קירושין
(צילום: מאיר תורג'מן)
אחרי השיחה עם האב, בריקמן המשיכה בחייה ושכחה מהמפגש. לדבריה, כמה שבועות לאחר מכן היא חזרה לחנות והוא ביקש ממנה סליחה על האופן שבו התנהג. "הוא ביקש ממני לבטל את התלונה במשטרה, אבל לא הגשתי שום תלונה נגדו. הוא דמיין את זה ואמרתי לו שזה לא קרה", סיפרה.
בריקמן החליטה לבחון זאת ופנתה למשטרה, אך לא הצליחה לקבל תשובה. "במפגש נוסף בחנות הוא ביקש שאעזור לו לסגור תלונה ונתן לי פרטים שלו שכתב על דף", הוסיפה בריקמן. "אחר כך פגש אותי שוב פגש וביקש שאחזיר לו את תעודת הזהות שלו. אמרתי לו שלא קיבלתי ממנו שום תעודת זהות, ואז הוא אמר שגנבו לו כסף מהחשבון. זה כבר התחיל להישמע לי הזוי, הבנתי שהוא מדמיין עליי דברים וזה מוזר.
"רציתי לדבר עם אבא שלו, להסביר לו שהבן שלו נטפל אליי", שחזרה בריקמן, שהבהירה כי הוא לא הכיר את אחותה ואת הבן שלה עילאי. "היא הגיעה לקניון עם חברה, עילאי היה בעגלה והיא נכנסה לקנות לו מיץ, ואז הוא התנפל בהפתעה גמורה על עילאי ורצח אותו", אמרה. "אחותי התקשרה אליי וצעקה 'הרגו את הבן שלי'. תוך דקה הגעתי למקום, ראיתי את עילאי על הרצפה, המון חובשים היו מעליו ועשו לו החייאה. ראיתי את העיניים שלו פתוחות לרווחה, התפללתי והאמנתי שיחייה.

"עמדתי שם ולא האמנתי שזה מה שאני רואה. אנשים אמרו שראו חולה נפש שדקר אותו בעגלה, פתאום התנפל עליו. בדקות האלה שם שעושים החייאה לעילאי לא הבנתי במי מדובר עדיין והתקשרתי לחברים שיתפללו על עילאי", שחזרה.
עילאי נדקר ונפצע תחילה באורח אנוש. הוא פונה תוך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא, כשהוא מחוסר הכרה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אתמול הוא הובא כאמור למנוחות בחלקת הילדים בבית העלמין בראשון לציון. רגע לפני כיסוי הקבר הניחו האב ולדיסלב והאם יקטרינה, הנמצאת בחודש השביעי להריונה, מכונית קטנה בצבע כחול ודובי קטן בתוך הקבר הטרי. הוא היה בנם היחיד.
בית משפט השלום בפתח תקווה האריך ב-13 ימים את מעצרו של החשוד במעשה, שבמהלכם יעבור בדיקה פסיכיאטרית. בחקירתו, החשוד הודה במעשה ושיתף פעולה. בבדיקה הפסיכיאטרית שעבר טען ששמע קולות וגם בחקירתו טען ששמע קולות. בנוסף טען שניסה לשים קץ לחייו לפני מספר שבועות. לדברי סנגוריו, עו"ד ירון גיגי ועו"ד מרינה גלדקי, לחשוד יש סכסוך עם דודתו של הפעוט.
פורסם לראשונה: 21:41, 29.12.23