בישראל מעריכים שהרוסים לא יתנצלו על אמירתו השערורייתית של שר החוץ סרגיי לברוב, שבריאיון לכלי תקשורת איטלקי נשאל על הטענות הרוסיות בעניין תפיסות נאציות באוקראינה ואמר כי "גם להיטלר היה דם יהודי".
עם זאת, שר החוץ יאיר לפיד הגדיר את השיחה עם השגריר הרוסי כ"קשה" - ובירושלים מעריכים כי למרות הדברים הקשים שנאמרו, מוסקבה תכיל את התגובה הישראלית ללברוב.
1 צפייה בגלריה
סרגיי לברוב, יאיר לפיד
סרגיי לברוב, יאיר לפיד
"שיחה קשה". בישראל צופים שרוסיה תכיל את התגובה הישראלית ללברוב
(צילום: AFP)

במשרד הביטחון בוחנים אפשרות ראשונית להרחבת הסיוע הביטחוני לאוקראינה לאחר ההחלטה לספק קסדות ואפודים לקייב. ההחלטה טרם התקבלה, וספק שישראל תספק נשק התקפי שכן היא מסתכנת במשבר גלוי עם הרוסים ובפגיעה באינטרסים ביטחוניים בסוריה.
בתוך כך, ל-ynet נודע כי משרד החוץ נערך לשגר צוות דיפלומטים לקייב כדי לבדוק את מצב המבנה של השגרירות הישראלית. זו תהיה הפעם הראשונה שאנשי השגרירות יחזרו לבירה האוקראינית מאז שפונו לפולין עם פרוץ המלחמה - והצוות ישהה שם כמה ימים.
בחינת מצב השגרירות נועדה כדי להכין את הקרקע לפתיחתה המחודשת, בהמשך לכמה מדינות שכבר הודיעו על כוונתן לחדש את הפעילות הדיפלומטית באוקראינה. עם זאת, בימים האחרונים היו כמה הפגזות רוסיות באזור קייב, אחת מהן אף בזמן הביקור של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.