תיעוד: פעילי חיזבאללה עורכים סיור בגבול

בסרטון שפורסם הבוקר (שלישי) וצולם על ידי חייל צה"ל שסייר לאורך גדר הגבול, נראים חמושים רעולי פנים מתצפתים לשטח ישראל מעבר לגדר. צפו בתיעוד בתחילת הכתבה.
גורמים בצה"ל הבהירו כי הפעילים לא חצו את הקו הכחול ולא היוו סכנה לתושבי האזור או לחיילים, אך מדובר בהפרה של החלטה 1701 של האו"ם, שקובעת כי לחיזבאללה אסור לפעול על הגבול. בהתחלה, כך סיפרו הגורמים, הסוו פעילי חיזבאללה את הפרות ההחלטה ובחודשים האחרונים החלו לנוע ללא קושי עד לקו הגבול - ללא תגובה מצד ישראל.
קצין ביטחון במועצה אזורית באזור הגלילי המזרחי סיפר ל-ynet כי "אני רואה את זה בכל הגזרה שלנו. זה לא חדש, בכל יום הם מגיעים לגדר ופוגעים בה. אנחנו כבר לא מופתעים לראות אותם מסיירים על הגבול כמו לפני מלחמת לבנון השנייה, אבל בחודשים האחרונים הם מתגרים בלי סוף כדי להטריד ולהקפיץ את כוחות צה"ל".
3 צפייה בגלריה
תיעוד: מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בסיור סמוך לגבול
תיעוד: מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה בסיור סמוך לגבול
פעילי חיזבאללה רעולי פנים. מתוך התיעוד
לפני חמישה ימים ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" פרסם תיעוד ובו נראה הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי לצד חיילים וקצינים רבים במהלך סיור בגבול לבנון, באזור צוק מנרה. לטענת כתב הערוץ עלי שועייב, התיעוד צולם בזמן שהקבוצה הייתה בקו הגבול ממול לכפר הלבנוני חולא, שנמצא פחות משני קילומטרים מהגבול עם ישראל.
טל בארי, ראש מחלקת מחקר במכון "עלמא" שחוקר ועוקב אחר פעילות חיזבאללה בגבול הצפון, אמר כי הוא "מעריך כי לחיזבאללה לא היה מודיעין מקדים על הגעת הרמטכ"ל. ייתכן אף שמי שצילם לא ידע את מי הוא מצלם, אבל ידע שמדובר בביקור חשוב על פי כמות האנשים והפמליה. כל תפקידו זה לצלם כל דבר שקורה בסמוך לגבול - וכך עשה. הזיהוי נעשה לאחר מכן על ידי חיזבאללה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד של הרמטכ"ל הרצי הלוי, מהצד הלבנוני, במהלך סיור בגבול
תיעוד של הרמטכ"ל הרצי הלוי, מהצד הלבנוני, במהלך סיור בגבול
תיעוד הרמטכ"ל מהצד הלבנוני
3 צפייה בגלריה
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
פעיל חיזבאללה נצפה באוהל של הארגון בצד הישראלי של הגבול עם לבנון, באזור הר דב
אוהלי חיזבאללה וחמוש של הארגון בסביבתם
בתחילת החודש אישרו גורמי ביטחון בישראל כי אנשי חיזבאללה פירקו את אחד משני האוהלים שהוקמו בשטח ישראל בהר דב, סמוך לגבול לבנון, אך הודיעו כי מספר האנשים ששהו במאהל לא השתנה - בין שישה לשמונה חמושים - וכולם התקבצו לתוך האוהל שנותר במקום.
חיזבאללה העביר את האוהל לצד הלבנוני - מצפון לקו הכחול. תחילה אנשיו הורידו רק חלק אחד מהאוהל, ולאחר מכן פינו את התשתית והזיזו גם את בסיס הבטון שלו והשלימו את הסרתו. הפירוק התבצע בשלבים, ולכן בצה"ל לא יכלו בוודאות לחתום על "זיכוי השטח" והמתינו לראות מה קורה עם האוהל השני. מבחינת צה"ל, עד שהאוהל השני והכוחות של חיזבאללה שמסתובבים בתוך הגבול לא יפונו - המשימה לא הושלמה. בישראל מעריכים שהצעד הזה נובע מהלחץ הבינלאומי הכבד שהופעל על ממשלת לבנון, הן מצד ארצות הברית והן מצד צרפת והאו"ם.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות שגרתית בשבוע שעבר, כוח צה"ל תיעד פעילי חיזבאללה שנעו בשטח לבנון בסמוך לגדר הגבול. הפעילים לא חצו את הקו הכחול והיו במעקב מלא על ידי כוחותינו. במידה והיו חוצים - הכוח היה פועל בהתאם. לא נשקפה סכנה לכוחותינו ולתושבי הצפון. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול במרחב הגבול לשמירת ביטחון תושבי הצפון".