1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב, אתמול
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
למה המחבל מסמוע דרס ודקר אתמול (שלישי) בתל אביב? בגלל המבצע בג'נין? ולמה יוצאות מג'נין כל פעולות הטרור? בגלל "הכיבוש"? ולמה בוצעו כל פעולות הטרור אחרי החתימה על הסכמי אוסלו? גם בגלל "הכיבוש"? אז למה היו אלפי פעולות טרור לפני ששת הימים? הרי עוד לא היה "כיבוש".
ולמה הטרור מיד לאחר החלטת החלוקה באו"ם בכ"ט בנובמבר 1947? ולמה כל פעולות הטרור לפני החלטת החלוקה? ולמה כל הטרור בשנים 1939-1936? ולמה ב-1929? וב-1921? וב-1920? יותר ממאה שנה של רצח יהודים, ותמיד יש איזו סיבה שבגללה "אין להם ברירה והם פשוט חייבים" לרצוח כמה יהודים. אל תחפשו בנו את האשָם, ואל תחשבו שיש פתרון שיהפוך את הארץ הזאת למקום שָלֵו כמו סדנת ויפאסנה. זה לא עומד לקרות.
מה הם רוצים? למה הקלות הזאת שבה רבים כל כך מבין הפלסטינים מנסים לקחת את חייהם של חפים מפשע? מאיפה האמוק הזה לחסל ילדים, נשים, גברים, קשישים? שתי תשובות יש לשאלה. הראשונה: רצחנות שטבועה בחלקים נרחבים מדי בחברה הערבית, שבה נפוץ שאח רוצח את אחותו כי אורחות חייה אינם לרוחו, ושבגללה שכנים ברהט מנהלים קרבות בנשק חם בעקבות סכסוך בין ילדים. מי שהורג הכי הרבה ערבים הם ערבים. זאת חברה אלימה ומי שמתכחש לזה עושה שקר בנפשו.
השנייה: הם מעולם לא קיבלו את זכותנו למדינה משלנו בארץ הזאת, ולא חשוב באלו גבולות. מבחינתם מדינה יהודית אינה באה בחשבון. נקודה. ובגלל זה הם דחו את המלצת ועדת פיל לחלוקת הארץ ב-1937, ובגלל זה הם חברו להיטלר מתוך רצון להשמיד את היהודים בארץ. ובגלל זה הם דחו את החלטת החלוקה של האו"ם. מדינה משל עצמם אף פעם לא עניינה אותם, אל תאמינו לשקר הזה.
כבר בתחילת המאה הקודמת הקים היישוב היהודי בארץ מוסדות שהיו בסיס למדינה: קופת החולים הוקמה ב-1911, ההגנה וההסתדרות ב-1920, הסוכנות היהודית ב-1929. מה עשו הערבים בארץ באותה תקופה? כלום. כל מה שעניין אותם הוא הרס וחורבן של מה שבונים היהודים. מדוע דחו הערבים את תוכנית החלוקה ב-1947? הרי אם היו מקבלים אותה, הייתה להם היום מדינה בת גילה של ישראל.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ניצן דרור


מדוע במשך 19 שנים, בין מלחמות העצמאות לששת הימים, לא קמה מדינה פלסטינית? ביוני 1964 פורסמה בירושלים המזרחית, שהייתה תחת כיבוש ירדני, האמנה הפלסטינית הראשונה. זה היה שלוש שנים לפני "הכיבוש". סעיף 24 לאמנה: "ארגון זה (אש"ף) לא יממש ריבונות כלשהי על הגדה המערבית בממלכה ההאשמית של ירדן, על רצועת עזה או אל-חמה הסורית (...)". למה שבמסמך היסוד שלהם יצהירו הפלסטינים דבר כזה? הרי כעבור שלוש שנים בדיוק הפכה אותה שאיפה מוכחשת לריבונות לתירוץ כדי להצדיק את הטרור והאלימות.
מה השתנה? כלום. זו לא שאיפה למדינה, זו השאיפה לחסל את ישראל. אהוד ברק ואהוד אולמרט לא הבינו שלמרות ויתוריהם המופלגים אי אפשר להגיע להסכם, לא עם ערפאת ולא עם אבו מאזן. כי לא את בניינם הם מבקשים אלא את חורבננו. מה יהיה? לא יהיה הסכם עם מי שמבקש את חורבננו. על מה נסכים? על חצי חורבן? נילחם בטרור כי אין ברירה, ונמשיך לבנות ולפתח את ישראל. זה עובד לנו טוב כבר מאה שנה.
  • גלעד שרון הוא חבר ליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il