3 צפייה בגלריה
אור אשכר, רותם מנסנו, וזירת האירוע
אור אשכר, רותם מנסנו, וזירת האירוע
אור אשכר, רותם מנסנו, וזירת האירוע
(צילום: נטע שרה, באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)
חבריו של אור אשכר, שנפצע אנושות בפיגוע ברחוב דיזנגוף ביום חמישי, ביקשו לעצור הערב (יום ראשון) בשעה 22:00 ולהתפלל למענו ולמען חברו שנפצע גם כן באורח אנוש, רותם מנסנו.
בפוסט שהפיצו ברשתות החברתיות הם כתבו: "אנחנו מבקשים לעצור הכול, להשקיט את הטירוף ולהיות כולנו יחד איתם, לעורר את רפואתם. אנו בשעות קשות. הלילה בשעה 22:00 כולנו עוצרים תפילה. תפילה בכל השפות, כל אחד בדרכו, באמונתו, למען הפצועים בפיגוע ולמען מדינת ישראל. הם במצב אנוש, שניהם זקוקים לרחמים וחייבים הצלה. אנו קוראים להתגייס לרגע אחד, כולנו ביחד, כולנו בדממה עבורם".
חברו של אור אמר ל-ynet: "אור מונשם ומורדם. אנחנו מתפללים לישועות. אנחנו החברים עומדים מחוץ לחדר ויש שם חמ"ל ענקי של אנשים שיוצאים, נכנסים ובוכים. יש שם אנשים שנמצאים שם שלושה ימים ולא עוזבים אותו".
3 צפייה בגלריה
קריאה לתפילה בעבור אור אשכר ורותם מנסנו שנפצעו קשה בפיגוע בדיזנגוף
קריאה לתפילה בעבור אור אשכר ורותם מנסנו שנפצעו קשה בפיגוע בדיזנגוף
הפוסט שהפיצו חבריהם של אור ורותם
החברים ביקשו מישראל כולה לעצור לדקה היום בשעה 22:00 ולהתפלל למענו ולמען יתר הפצועים מהפיגוע: "אנחנו אופטימיים ומאמינים ביכולת של העם הזה להתאחד. חשבנו לעשות עצירה ולבקש מכולם לעצור ולעשות תפילה אישית. היינו רוצים שעם ישראל יעצור בתקופה הקשה הזו לתפילה בשפתו ובאמונתו לדקה אחת של דומיה בשביל אור ורותם. זו המלחמה האחרונה שלהם".
את אשכר הכיר חברו בירושלים, העיר שבה שניהם גדלו: "אור היה הדוגמה לירושלמי-תל אביבי. הוא ייצג את שני האורות האלה: את האור מלא החיים של תל אביב וגם את טוב הלב והיכולות החברתיות המאוד גבוהות ששייכות לירושלים".
"אחד הדברים המדהימים באור הוא שהמון אנשים מרגישים קרובים אליו", סיפר. "אנשים מספרים שהם לא זוכרים שאור כעס עליהם. תמיד מענטש, תמיד קלאס, יפה כלפי חוץ אבל הרבה יותר יפה כלפי פנים. נאה, גבוה וחזק. אין לי ספק שאם הוא היה פנים מול פנים מול המקרה הזה, הוא היה יכול לשנות את הסיטואציה הזו. הוא אדם יוצא דופן של הרבה מאוד חיבורים".
3 צפייה בגלריה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
המתפללים ברחוב דיזנגוף. "מרגש לראות את העם מתאחד"
(צילום: יניב גור)

ביום שישי, פחות מיממה אחרי פיגוע הירי, התכנסו בזירה מאות בני אדם לתפילה המונית לשלום הפצועים, ונענו גם לבקשותיה של בת זוגו של אשכר, לי, שקראה לאזרחים להתפלל למענו. ההתכנסות החלה בקומץ של אנשים שהגיעו להתפלל ולתמוך בחברי ומכרי הפצועים - ואט אט הפכה לתפילת ענק של מאות בני אדם.
נטע שרה, שגרה מעל זירת הפיגוע, ראתה את ההתכנסות והתרגשה ממראות האזרחים הרבים שהתאספו. "זה מרגש לראות את העם שלנו ככה מתאחד. מטורף לראות כמה אנשים הגיעו להתפלל עליהם", היא אמרה. יניב גור, שגר סמוך למקום הפיגוע, סיפר כי "אני עדיין בסערת רגשות. כשראיתי שמתכנסת תפילה המונית במקום הפיגוע ירדתי למטה והצטרפתי", הוא אמר.