שקד רפפורט (15) וחבריה מקיבוץ חצור יצאו הבוקר (ראשון) לקמפינג בכינרת. כשעלו על האוטובוס מאשדוד לכפר תבור, הם לא דמיינו שהנהג ידרוש מהנערות שבחבורה לכסות את גופן בשל נוכחות חרדים באוטובוס. "רצינו לעלות, והנהג ביקש שנתכסה ושנשב מאחורה", סיפרה שקד, "עלינו, והתכסינו בלונגים שהבאנו לקמפינג. אחר כך הנהג כרז לשלושת הבנים שבאו איתנו שיעברו לשבת מקדימה. הפריד בינינו. היינו בהלם, הרגשנו מושפלות".
1 צפייה בגלריה
נהג אגד הפריד בין הבנים לבנות שעלו על האוטובוס והכריח את הנערות להתכסות בשמיכה
נהג אגד הפריד בין הבנים לבנות שעלו על האוטובוס והכריח את הנערות להתכסות בשמיכה
(באדיבות הנערות)
כשהאוטובוס עצר להתרעננות בצומת הסירה, ניסו הנערות לשוחח עם הנהג. "אמרנו לו שזה לא לגיטימי שלא נוכל לשבת עם החברים שלנו ולהתלבש איך שאנחנו רוצות", הסבירה שקד, "זאת מדינה חופשית, ושכל אחד יחיה בעולם איך שהוא רוצה. אנחנו יושבות בשקט ולא מפריעות לנוסעים האחרים. הוא ענה לנו שאנחנו חיות בעולם של קיבוצניקים, שזה לא העולם האמיתי ושלא לגיטימי שנהיה ככה חשופות".
שקד וחברותיה ניסו לדבר גם עם אותם נוסעים חרדים. "הם לא הבינו על מה המהומה ואמרו שזה לא מפריע להם", ציינה, "אחד מהם אמר לבנים שהכול טוב, ושהם יכולים לשבת לידינו. גם בעצירה עצמה, בתור לשירותים, דיברנו איתם - והם אמרו שהכול בסדר - אבל הנהג התעקש שהוא מדבר בשמם".
הנהג טען בפני הנערות כי מדובר בקו המיועד לחרדים. "זה שנוח לכן להיות עירומות, זה סבבה", אמר. לאחר שאחת מהן ציינה כי היא הרגישה מושפלת, הוא השיב: "ספרי את זה לחדשות. חלאס עם הטיפשות הזאת, אין לכן דתיים בבית. אתן גרות בקיבוץ, מנותקות מהעולם. אתן חיות במדינה יהודית ואתן צריכות לכבד את האנשים שחיים פה. זה שאתן חיות בקיבוץ וחינכו אתכן ככה, אני מצטער בשבילכן".
הנהג הוסיף: "פעם אחרונה שאני מתווכח איתכן, אתן ילדות. אתן תגדלו ואולי תבינו שהחינוך שאתן גדלתן עליו, זה החינוך הכי גרוע שיכול להיות. כשאתן עולות לאוטובוס שנמצאים בו דתיים וחרדים המכבדים את הדרך שלכן, אתן צריכות לכבד אותם. את צריכה להבין את הדרך הזאת, זו מדינת היהודים. פה את חיה, וזה מה שקורה עכשיו במדינה הזאת".
כשניסו להגיד לו שישראל היא מדינה דמוקרטית, קטע אותן. "שום דמוקרטיה. מה שאתן עושות זה לא דמוקרטי", אמר, "אם באתן והערתן על מה שאמרתי לכן, מבחינתי לא חונכתן בדרך של בני אדם. תעשו מה שאתן רוצות עם זה. מה שקורה היום במדינה הזאת זה בגלל הדעה שלכן. אני מעביר לכן דעה שאולי תעבירו גם להורים שלכן בבית".
קבוצת "בונות אלטרנטיבה" התייחסה לתקרית, ומסרה כי "זו לא טעות, זו מדיניות. ממשלת ישראל פועלת באופן אקטיבי להדיר ולמחוק נשים מכל מקום, ורוח המפקד חודרת לכל מקום כפי שהאירוע הזה מוכיח. יש קפטן אחד המנווט את הספינה המסוכנת הזו, והוא ראש הממשלה".

הדרת נשים במרחב הציבורי אינה דבר חדש, אך נדמה כי בתקופה האחרונה ישנם עוד ועוד מקרים שבהם נשים וצעירות בכל הגילים חוות השפלות והטרדות מצד גברים, רק כי אינן לבושות ב"צניעות".
הילה פלג (21), תושבת אשדוד, תכננה לעלות על אוטובוס שעובר בעיר ביום רביעי האחרון בשעות הבוקר. לתשובה שלה זכתה מנהג האוטובוס של חברת אפיקים - היא לא ציפתה: באותו יום, הוא מיועד לגברים חרדים בלבד. "באתי לעלות לאוטובוס, דפקתי לו על הדלת והוא אמר לי 'לא'. שאני לא יכולה, כי אני אישה וזה קו 'רק לגברים חרדים'", סיפרה. במקרה אחר שקרה לה ביום שני האחרון, באותה אשדוד, נאלצה פלג להישאר לעמוד - כי גבר חרדי סירב לאפשר לה לשבת לידו, לדבריה.
איריס אמית (50), אמא לשלושה ילדים מאשדוד, סיפרה שבתה ושני חבריה תכננו לנסוע באוטובוס להופעה בחוצות היוצר בירושלים. לדבריה, הנהג אמר להם: "אני לא בטוח שכדאי לכם לעלות". הילדים, שהיו בלחץ של זמן, עלו בכל זאת - ובמהרה הבינו כי ישנה באוטובוס הפרדה בין נשים לגברים. "צעקו לעברם 'אישה! אישה! בלי אייפון כאן!'. אדם אחד אף כיסה את העיניים, וילד הסתיר את ראשו בחזה של אביו. אישה אחרת דחקה בהן להתקדם לחלק האחורי של האוטובוס ולכסות את עצמן".
שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "אין מקום להדרת נשים בישראל, לא בתחבורה הציבורית ולא באף מקום אחר. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שאיננה מקבלת אפליה על רקע מגדרי. כל ניסיון להדרה ברכבת, באוטובוס, במטוס, או בכל אמצעי תחבורה אחר - ייתקל בתגובה קשה. חובתנו לשמור על כבוד האדם באשר הוא, וכמובן על כבודן של נשים - על אחת כמה וכמה במרחב הציבורי. הנחיתי את אגף התחבורה הציבורית של המשרד לפעול על מנת שמקרים אלו לא יחזרו. אם נתקלתן באפליה בתחבורה הציבורית, אל תהססו לדווח לנו".
חברת "נתיב אקספרס" מסרה: "למדנו על אודות פרטי המקרה מפניות התקשורת, ובכוונתנו לברר באופן יסודי את העובדות אל מול חברת קבלן המשנה שביצעה עבור נתיב אקספרס את הנסיעה הזו, ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים בניסיון נחוש למנוע הישנות מקרים שכאלו. עם זאת, ותחת ההסתייגות שטרם קוימה בדיקה יסודית, ייאמר כבר כעת כי ברמה העקרונית נתיב אקספרס מוקיעה בכל פה התנהגות המדירה או פוגעת בנוסעים כלשהם על רקע מין, גזע, לאום או אופן לבוש, ואינה נכונה להשלים עם תופעות (נקודתיות וחריגות ככל שיהיו) מעין אלו שתוארו על ידי הכתב.
"עוד יצוין כי החברה מתדרכת באופן שוטף את נהגיה, בין היתר בכל הנוגע לדרך הארץ כלפי ציבור הנוסעים ולחובתם לאפשר עלייה ונסיעה חופשית, בטוחה ונוחה לכל נוסע ונוסעת, תוך שמירה על מרחב הפרטיות של הנוסע. ההתנהלות מצד נהג קבלן המשנה, כפי המתוארת על ידי הכתב, חורגת באופן בוטה מהנחיותיה לנהגי החברה ולאלו הפועלים בשירותה".