היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה הודיעה הבוקר (יום שלישי) על פענוח פיצוץ מטען החבלה בנהריה, ברכב שבו נסע אב עם ילדיו בחודש דצמבר האחרון. נגד ארבעה חשודים הוגש כתב אישום בחשד לניסיון רצח, ומתיעוד שפורסם היום ניתן לראות את בתו של האב מצטרפת לאחיה ברכב - ואז מטען החבלה מתפוצץ. איש לא נהרג.
2 צפייה בגלריה
תיעוד פיצוץ המטען חבלה בנהריה
תיעוד פיצוץ המטען חבלה בנהריה
רגע פיצוץ מטען החבלה
2 צפייה בגלריה
תיעוד פיצוץ המטען חבלה בנהריה
תיעוד פיצוץ המטען חבלה בנהריה
סכסוך שכבר חצה כל גבור אפשרי. הנאשמים בניסיון הרצח
לפי החשד, הסיבה להנחת מטען החבלה הייתה נקמה רצח רפי בן שלום, אחיינו של ראש ארגון הפשע מיכאל מור. האב, שנפצע באורח קל, היה מקורב לעבריין שמוליק הרוש - שבינו לבין ארגון הפשע של מיכאל מור מתנהל כבר שנים סכסוך עקוב מדם, שלא פעם כבר חצה כל גבול אפשרי.
היעד לפיצוץ המטען ברחוב דוד אלעזר בנהריה היה כאמור האב, תושב העיר בן 44, שיצא מביתו עם ילדיו. ב-6 בינואר השנה נעצר בן 22 מטירת כרמל בחשד להנחת המטען, ויומיים לאחר מכן נעצרו גם בן 30 מקריית ים ובן 24 מלוד. חשוב רביעי, תושב טירת כרמל בן 27, נעצר ב-24 בינואר. הנאשמים נחקרו בחשד לחמישה ניסיונות רצח, פיצוץ בחומר נפץ, קשירת קשר ופשע ועוד.
"מחקירת האירוע עלה כי שלושה מהנאשמים יצאו ברכב מחניית בניין מגוריו של הנאשם בן ה-27 והגיעו בשעות הלילה הקטנות אל העיר נהריה לשם הטמנת המטען ברכב הקורבן", נמסר מהמשטרה. "עם הגעת החשודים סמוך לביתו של הקורבן יצא אחד מהם מהרכב והטמין את מטען החבלה. בהמשך התמקם הרכב ובו שלושת הנאשמים, אשר ערכו תצפית לעבר בית הקורבן ורכבו, ואף ערכו סיור בנסיעה סמוך למקום".
יעד החיסול יצא מחניית ביתו בשעות הבוקר, וכשבתו הצטרפה לאחיה ברכב - התרחש הפיצוץ. רכב הנאשמים היה אז בסמוך למקום, ומי לאחר מכן הם נסעו חזרה אל ביתו של הנאשם בן ה-27.