תושבים שגרים ברחוב דוד אלעזר בנהריה, סמוך למקום שבו התפוצץ מטען חבלה שהוטמן ברכב, מספרים כי בדיוק מזה פחדו כבר תקופה ארוכה. היעד, שנפצע באורח קל, הוא מקורב לעבריין שמוליק הרוש - שבין ארגונו לארגון הפשע של מיכאל מור מתנהל כבר שנים סכסוך עקוב מדם, שלא פעם חצה כל גבול אפשרי. הפעם הפיצוץ אירע כשארבעת ילדיו של העבריין היו ברכב - והם לא נפגעו.
"שמעתי פיצוץ אדיר ומיד נכנסתי לממ"ד", סיפרה אישה שגרה בסמוך. "זה פחד אלוהים. תמיד חששנו שינסו לפגוע בו. לא ראיתי את הילדים כשיצאו מהרכב, אבל זה היה מפחיד מאוד".
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון החיסול
זירת ניסיון החיסול
הרכב שהתפוצץ, הבוקר בנהריה
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון החיסול
זירת ניסיון החיסול
(צילום: שרון צור)
תת-ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר במשטרה, אמר כי תוצאות ניסיון החיסול הן "לא פחות מנס". למעשה, אחת הילדות ישבה במושב הקדמי ליד הנהג - ולא נפגעה כלל מהפיצוץ.
החקירה הוטלה על ימ"ר חוף. לדברי צמח, "הפיצוץ אירע ברכב של אדם שיצא לסידורים עם ילדיו. ככל הנראה, הרקע לכך פלילי, ואנחנו בודקים את כל הכיוונים".
הדיווח על הפיצוץ התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 07:57. חובש רפואת החירום יעקב הניג סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו את הרכב עומד בכביש לאחר שהחל בנסיעה ונעצר כתוצאה מפיצוץ. הנהג היה בהכרה מלאה וסבל מחבלה בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל. שאר הנוסעים לא נזקקו לטיפול".
לפני כשבועיים נרצח ביריות בטירת הכרמל רפי בן שלום, אחיינו של ראש ארגון הפשע מיכאל מור. במשטרה העריכו אז כי מדובר בחלק מארגון הפשע של מור לבין זה של שמוליק הרוש, שהיה בעבר יד ימינו - והביעו חשש מכך שמור ינסה לנקום את החיסול. אחיו של הגבר שנפצע היום היה מעורב בפרשיית "השוטרים הנוקמים", והוא עצמו קרוב כאמור לשמוליק הרוש.
ארגונו של מיכאל מור נמצא כאמור בסכסוך דמים מתמשך עם ארגונו של הרוש, שהיה בעבר מספר 2 של מור, עד שהשניים הסתכסכו והרוש הפך לאויב מר. בסוף 2021 נעצר הרוש בחשד למעורבות בפיצוץ מטען ברכב, שכתוצאה ממנו נפצעו באורח קשה אבי מור, אחיין נוסף של מיכאל מור, ואחיו למחצה אליאור שרעבי.
ב-2015 נעצר בן שלום, בחשד שהיה מעורב בהטמנת מטען חבלה במכוניתו של תושב נהריה, שמקורב ליריב של מור. עוד קודם לכן היה בן שלום אחת המטרות של "השוטרים הנוקמים". באותה פרשה הונח מטען על אדן החלון בביתו של רפי בן שלום, בעת שאמו ואחיו בן ה-10 ישנו בחדר סמוך. מפיזור כדוריות העופרת במטען נגרם נזק רב לקירות החדר הפנימיים והחיצוניים של הבית ולסורג הברזל שבחלון.