התפתחות דרמטית בפרשת וודו אדבבאי, האזרח הישראלי בן ה-79 מראשון לציון שמשפחתו טענה שנחטף לפני כשלושה שבועות באתיופיה: היום (שני) חולץ אדבבאי באמצעות כוח מיוחד של צבא אתיופיה, לאחר מרדף שכלל קרב יריות עם החוטפים. הוא כבר נפגש עם ילדיו בגונדר ומחר צפוי להגיע לארץ.
משרד החוץ הפסיק כזכור את הטיפול בפרשה בעקבות חשד שאדבבאי ביים את חטיפתו. בני המשפחה, שהבינו שמשם לא תגיע הישועה, פנו לחברת הכנסת פנינה תמנו שטה ובאמצעותה הגיעו לאיש עסקים ישראלי ממוצא אתיופי שמחובר לכוחות המיוחדים במדינה.
1 צפייה בגלריה
החטוף הישראלי מאתיופיה
החטוף הישראלי מאתיופיה
אדבבאי, בתמונה שנשלחה לבני משפחתו
בימים האחרונים נעצרו כמה מקורבים לחוטפים, כחלק מלחץ כבד שהופעל עליהם לשחרר שישחררו את הישראלי, שלפי בני משפחתו נחטף במהלך טיול שורשים בגונדר שבצפון המדינה, שם נמצאים קרובי משפחתו.
שניים מבניו של אדבבאי אף הצליחו להגיע באחרונה אל החוטפים ורצו לשלם את הכופר שדרשו, על סך כמה עשרות אלפי שקלים. אולם החוטפים חשדו שמדובר במארב, פתחו באש ונמלטו - כשאדבבאי איתם.
במקביל, הכוחות האתיופיים המיוחדים המשיכו במרדף אחרי החוטפים ובאמצעים מיוחדים הצליח לאתר את אדבבאי ליד הגבול עם סודן. היום הם הצליחו לחלץ את הישראלי בתום קרב יריות, כשהוא בריא ושלם.

לפני שבועיים עוד אמרו גורמים המעורים בנושא כי "בעקבות התפתחויות בחקירת אירוע חטיפת הישראלי באתיופיה, ועל פי מידע מהימן שהתקבל, המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ אינה מטפלת במקרה יותר". בנו אבי אמר אז: "זה לא נכון. חטפו את אבא שלי ורוצים כסף".
ח"כ תמנו שטה אמרה כי מהבדיקות שביצעה הישראלי כן נחטף והיה בסכנת חיים של ממש - החוטפים כבר לקחו אותו לכיוון הגבול עם סודן. "חבל שמשרד החוץ זלזל בטענות של המשפחה וזה לא המקרה הראשון", הוסיפה.
ממשרד החוץ נמסר שהמחלקה לישראלים בחו"ל והקונסול הישראלי באדיס אבבה היו בקשר עם הרשויות וגורמי האכיפה ועקבו אחרי מהלך שחרורו של האזרח הישראלי.