חמישה בני אדם נרצחו אמש (שלישי) בפיגוע ירי בבני ברק, שהתרחש בכמה זירות. עם זאת, ככל שמצטברות העדויות מתברר כי מסע הרצח יכול היה להסתיים בצורה קשה הרבה: חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר כי המחבל כיוון אליו נשק מטווח קרוב - אך לא הצליח לירות בו, דבר שמעיד על כך שנתקל בבעיות בתפעול הנשק. אנגלנדר אמר במשדר המיוחד של ynet כי כשיצא מהבית שכנו קרא לו להיזהר - ומיד לאחר מכן הוא ראה את המחבל פנים מול פנים.
אנגלנדר סיפר: "אני גר ברחוב השניים בבני ברק (הזירה שבה נרצחו שלושה בני אדם), והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אליי את הנשק ממרחק של חמש מטר ולוחץ שלוש פעמים. באורח נס היה לו מעצור והוא לא הצליח לירות".
3 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק
הזירה ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
אחת הזירות בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
הזירה ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק
הזירה ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק
(צילום: טל שחר)
אנגלרד סיפר כי לאחר מכן עלה מיד חזרה לביתו: "נעלתי את הדלת ודיווחתי למוקד. ברגע שהגיעו שוטרים למקום ואבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה, אבל לצערי שלושה גברים שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם".
"זה הכול עניין של שבריר שנייה", אמר במשדר. "המחבל לא דיבר מילה. הסתכל עליי וניסה לירות, שמע ישראל. קלטתי את הסיטואציה, ברגע שלא הצליח לירות הסתובבתי ונכנסתי לבניין. הייתי בטוח שהוא רודף אחריי או משהו".

הוא הוסיף כי גם אחרי שהאירוע הסתים, הוא עדיין בסערת רגשות. "ייקח לי זמן לעכל את זה", אמר. "הקדוש ברוך הוא שמר עליי. אין לי הסבר אחר, הייתה פה שמירה משמיים. כשנכנסתי הביתה התחלתי לצרוח כמו משוגע, צעקתי לאשתי - 'ראיתי מחבל, הוא ניסה לירות עליי'. היא הביאה לי כוס מים ונעלנו את הדלת. מיד כשראיתי שיש לי אופציה לרדת למטה שוב לעזור לנפגעים ירדתי למטה ולצערי כבר לא היה מה לעשות".
בזירה נוספת, ברחוב הרצל, נרצחו שני בני אדם נוספים - ושם גם נוטרל המחבל. חובש איחוד הצלה, עקיבא קאופמן, סיפר כי שמע את קריאת החירום מהמוקד של איחוד הצלה כשהיה במרחק שלושה-ארבעה בניינים מהזירה בהרצל. "במרחק 200-100 מטר ממני ראיתי מחבל עם נשק ארוך שפשוט יורה לכל הכיוונים", אמר. "רצתי בעקבות השוטרים, נכנסתי לרחוב הרצל, ופתאום התחלתי לשמוע צעקות של אמבולנס", סיפר. "עזבתי את השוטרים והתחלתי לטפל בפצועים".
עידן, בן 14, היה גם הוא עד לפיגוע. "ראיתי את המחבל יורה, באותו רגע ברחתי לבניין ונכנסתי לבית של איזו אישה", סיפר. "הוא אמר משהו, אבל לא שמעתי. אמרתי תהילים והודאה להשם, שהוא עזר לנו פה הרבה בפיגוע. אחרי זה ראיתי אדם שוכב על הרצפה, כשהוא כבר מת".
פורסם לראשונה: 21:55, 29.03.22