ערווה שיך עלי משתחרר מכלא הדרים
(צילום: רענן בן צור)

השוטר שנחקר במח"ש בעקבות טענותיו של ערווה שיך עלי, שעל לחיו הוטבע סימן של מגן דוד במהלך מעצרו, שוחרר אמש (יום רביעי) אחרי החקירה למעצר בית של יממה אחת. לצד זאת, הוא הורחק מתחנות משטרה ל-12 ימים - כשהמשמעות היא שלא יוכל לקחת חלק בפעילויות משטרתיות. בנוסף נאסר עליו ליצור קשר על מי מהמעורבים האחרים, על רקע זימונם של שוטרים נוספים שמסרו עדויות בפרשה אתמול והיום. בינתיים, שוטרים נוספים נחקרים גם בשעה זו.
ההחלטה להעביר את השוטר למעצר בית נחשבת חריגה, ומעידה על עוצמת החשדות שמייחסים לו במח"ש ועל פעולות חקירה נוספות שנדרשות. בנוסף, לרוב ההרחקה מפעילות היא לימים בודדים בלבד - אך כן בחרו להרחיק את השוטר ל-12 ימים.
(צילום: אבי חי)

1 צפייה בגלריה
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
מימין: ערווה שיך עלי והסימן על לחיו. משמאל: הנעל שהמשטרה טוענת שגרמה לסימן
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים בירור ראשוני של טענותיו של שיך עלי - ובחר להעניק גיבוי לשוטרים המעורבים. "מתנהל פה משפט שדה תקשורתי", טען, "וזה מעיד על ניסיון פסול לצבוע את נסיבות המקרה בגוון מעוות לחלוטין".
לטענת תורג'מן, "רוצים להציג פה מצג שווא כאילו השוטרים ולוחמי מג"ב שעצרו את החשוד הטביעו לו במכוון סימן של מגן דוד על הפנים. בפועל, המרחק בין החבלה שנגרמה במהלך המעצר בפניו של החשוד לבין הנרטיב השקרי שניסו להציג כאן רחוק מהמציאות".
המשטרה, נזכיר, טענה כי החבלה נגרמה כתוצאה משרוכי הנעל של אחד השוטרים, מאחר שהעצור התפרע והיה צורך להפעיל כוח נגדו. עם זאת, בהודעתה המקורית על המעצר - לפני הטענות שהשמיע החשוד - המשטרה בחרה שלא לציין את העובדה שהעצור התנגד באלימות, וגם לא שהיה צריך להפעיל נגדו כוח.
"אני סומך על השוטרים שהיו שם ועל אמינותם", הוסיף, וחרף העובדה שאין תיעוד של המעצר ממצלמות הגוף של השוטרים טען: "אין פה מה להסתיר. כלל החומרים הועברו למח"ש כמתחייב".
לדבריו, "אני סומך על השוטרים והלוחמים שלנו שפועלים מדי יום ולילה במקומות המורכבים והרגישים ביותר. כשוטר וכמפקד אני מכיר בצורך ובמצבים שנדרש להפעיל כוח מול אלימות של חשודים כלפיהם או כלפי סביבתם, או סמכויות שיטור אחרות לצורך השלמת המשימה. בפעילות הזו למשל, התנהלות החשוד הייתה אלימה, ובהמשך יודו לעבר השוטרים במחנה הפליטים שועפט אבנים ובקבוקי זכוכית בניסיון לפגוע בהם".
ביום ראשון האחרון שיך עלי שוחרר בהוראת בית משפט, ואמר ל-ynet כי "אזקו אותי בידיים וברגליים וכיסו לי את העיניים לפני שגרמו לי לסימן על הלחי". לדבריו, "אני הכי כועס שהם עשו את זה מול אשתי והילדים שלי". השופטת עדי בר טל נימקה את השחרור במחדלי המשטרה, בין השאר לנוכח העובדה שהעצור שהה במשטרה ארבעה ימים - ורק בשבת האחרונה הועבר לבית המעצר.