2 צפייה בגלריה
ערווה שיך עלי
ערווה שיך עלי
ערווה שיך עלי מחוץ למשרדי מח"ש, היום
ערווה שיך עלי ממחנה הפליטים שועפט, שעל לחיו הוטבע סימן של מגן דוד במהלך מעצרו, כפי שנחשף ב-ynet, הגיע היום (שלישי) להגיש תלונה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בירושלים - ומסר את עדותו נגד השוטרים שהיו מעורבים במעצרו. לאחר העדות עברה מח"ש משלב הבדיקה לשלב החקירה, ושוטר שהוגדר "מרכזי" זומן לחקירה מחר.
שיך עלי אמר היום ל-ynet מחוץ למשרדי מח"ש: "שוטר הצמיד לי טייזר לראש, הרגשתי משהו חם על הפנים. זו לא משטרה - זו מאפיה". כעת לאחר עדותו המחלקה לחקירות שוטרים תתאם היום בדיקה במכון לרפואה משפטית.
ביום ראשון האחרון הוא שוחרר בהוראת בית משפט, ואמר ל-ynet כי "אזקו אותי בידיים וברגליים וכיסו לי את העיניים לפני שגרמו לי לסימן על הלחי". לדבריו, "אני הכי כועס שהם עשו את זה מול אשתי והילדים שלי".

שיך עלי נעצר בחשד לעבירות של סחר בסמים, ועורך דינו מהסנגוריה הציבורית, אכרם אבו לבדה, טען לפני הדיון שלשום שבו הוא שוחרר כי בניגוד להחלטת בית המשפט שרופא יבדוק אותו - המשטרה השאירה אותו ללון בתא מעצר, ולא העבירה אותו למתקן כליאה של שב"ס. השופטת עדי בר טל נימקה את השחרור במחדלי המשטרה, בין השאר לנוכח העובדה שהעצור שהה במשטרה ארבעה ימים - ורק בשבת האחרונה הועבר לבית המעצר.
לדבריה, כמעט שלא בוצעה שום פעולת חקירה משמעותית בזמן הזה. היא הבהירה גם כי מתמונותיו של העצור "עולה שהמעצר לווה באלימות קשה", ואישרה שאכן לא ראה רופא חרף החלטת בית המשפט הקודמת. המשטרה, אגב, לא ביקשה אפילו עיכוב ביצוע להחלטה - חרף טענתה שמדובר בעבריין סוחר סמים שמסוכן לציבור.
2 צפייה בגלריה
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
המשטרה פרסמה תגובה חריגה לטענות העצור, שנחשפו ב-ynet. לטענת המשטרה, שיך עלי התפרע במהלך מעצרו בגין עבירות של סחר בסמים, ומגן הדוד שעל לחיו נגרם ככל הנראה מ"פריט לבוש" של אחד השוטרים - שרוכי נעליו. את טענת המשטרה בכל מקרה לא ניתן לאמת, שכן על אף ש-16 שוטרים השתתפו במעצר - בבית המשפט התברר שאף מצלמת גוף לא פעלה, כפי שקרה במקרים אחרים של טענות לאלימות שוטרים.
הסימן על פניו של שיך עלי, נדגיש, נראה היטב בדיון שהתקיים יממה אחרי המעצר. גם אם אכן מדובר בנעל של שוטר ולא בהטבעה מכוונת של מגן דוד על פני העצור, לא ברור מדוע היה צורך לבעוט בחוזקה בפניו או להצמיד אליהן נעל בעוצמה כה רבה.
פורסם לראשונה: 12:44, 22.08.23