1 צפייה בגלריה
מיכאל טנסקי בהארכת מעצרו
מיכאל טנסקי בהארכת מעצרו
מיכאל טנסקי
(צילום: רועי עידן)
הנאשם הושיב את הסוכן על כיסא במשרד, חנק אותו בגרונו, הפשיט אותו בשירותים - והורה לו להביא עוד באותו היום את כל הכסף שהוא חייב לו תוך שהוא מאיים עליו "אם לא תעשה כן - אתה מת'". כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (א') נגד מיכאל טנסקי (38) מאשדוד שמוגדר על ידי המשטרה "ראש המאפיה הרוסית בדרום". כתב האישום מייחס לטנסקי ולשני "מאבטחיו" דמיטרי צ'רבנסקי (28) ו-ולדיסלב קוזצ'וק (23) עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, חבלה בכוונה מחמירה וחטיפה לשם סחיטה.
בחודש שעבר נחשף כי עבריין לשעבר שפעל כסוכן משטרתי הוביל למעצרם של הנאשמים. במהלך פעילותו שוגר הסוכן לבצע עסקאות בתחום הסחר בנשק, אמצעי לחימה וסמים מסוכנים. בתום חקירת היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש, יצא לדרך שלב "הפיצוח" שבמסגרתו נעצרו טנסקי ושני "מאבטחיו". לטענת המשטרה, טנסקי משפיע באופן ישיר על מפת הפשיעה בישראל.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן עסיס לביא מפרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שלושת המעורבים סחטו באיומים ובכוח את הסוכן המשטרתי על מנת לקבל ממנו כספים שאותם הוא חייב לטענתם לטנסקי.

הסוכן, שעסק החל מ-2018 בסחר בסמים מסוכנים מסוג קנאביס, נקלע לחובות כבדים בסכום של 400 אלף שקל. במהלך 2020 פנה לסוכן אדם ששיתף פעולה עם טנסקי במתן הלוואות בשוק השחור, והציע לו לכסות את חובותיו בתמורה לכם שהם יהיו בעלי החוב שלו - והוא ישלם להם ריבית חודשית עד להחזרת הקרן. הסוכן הציע להצעה והחל לשלם לנאשם טנסקי באמצעות עובדיו את תשלומי הריבית.
בשלב מסוים התבקש הסוכן לשלם מדי חודש גם ריבית וגם חלק מהקרן ובהמשך גם לשלם סך נוסף של 15 אלף שקל כל חודש על חלקם כשותפים בקו למכירת הסמים. הסוכן לא הצליח לעמוד בהחזרים החודשיים והקרן לא פחתה. לפי כתב האישום, האדם ששיתף פעולה עם טנסקי התקשר מחו"ל לסוכן וביקש ממנו לבצע עבורו ועבור הנאשם המרכזי משימות שונות. למרות הבקשות, הסוכן התחמק פעם אחר פעם ולא מילא את המשימות.
בתחילת 2021 התקשר שותפו של טנסקי לסוכן ואמר לו לגשת למשרדיו של הנאשם באשדוד. הסוכן הגיע לפגישה בשעת צהריים, וטנסקי ניגש אליו ולקח מידיו את שני הטלפונים הניידים שלו. בהמשך, כאמור, הוא הושיב אותו על כיסא, חנק אותו ואיים עליו. כעבור זמן קצר הוביל טנסקי את הסוכן לחדר השירותים במשרד והורה לו לפשוט את בגדיו. הסוכן המפוחד עשה את שהתבקש - וטנסקי שלף סכין מתקפלת ואמר לו לחשוב מהיכן הוא מחזיר את הכסף. הסוכן התחנן על חייו, ואילו טנסקי לקח את בגדיו ונעל את הדלת מבחוץ למשך 20 דקות.

החברה פינתה את הסוכן לבית חולים

כעבור חודש הגיע הסוכן לדירה באשדוד לפי הוראתו של טנסקי. שם, לפי כתב האישום, חבטו בו שלושת הנאשמים באמצעות מקל בגופו פעם אחר פעם, הכו באגרופים בפניו וגרמו לו לשברים והטיחו אותו ברצפה עד שאיבד הכרתו. טנסקי קרא לסוכן "בוגד" ואיים שלא לא יעשה את מה שהוא אומר לו - יפגע במשפחתו ובכל מה שיקר לו. חברתו של הסוכן שחיכתה לו ברכב, פינתה אותו לבית החולים אסותא בעיר, שם הוא נותח ואושפז.
בחודש אפריל התקשר שותפו של הסוכן מחו"ל והורה לו להיפגש עם טנסקי כדי "לסגור את העניינים". בלית ברירה הסכים הסוכן להיפגש עם הנאשם המרכזי, שם סוכם בין השניים שהסוכן ישלם לטנסקי סך של 30 אלף שקל כל חודש. בסוף מאי הפסיק הסוכן לשלם לנאשם את החוב. בתגובה לכך התקשר טנסקי לחברתו של הסוכן, היא ניסתה להתחמק אך הוא דרש ממנה להיפגש עמו. בסוף מאי השניים נפגשו בקניון בתחנה המרכזית באשדוד. טנסקי אמר לה שהסוכן "משחק איתו משחקים".
אחרי שהקורבן הפסיק לשלם לטנסקי עבור החוב וניתן עמו קשר, חטפו הנאשמים את חברתו של הסוכן ואיימו עליה. לאחר החטיפה, בת הזוג של הסוכן הפצירה בו שלא יתקשר אליה ולא יכתוב לה.
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר שלושת הנאשמים עד תום ההליכים. בבקשה צוין כי "בשלוש הזדמנויות שונות הם סחטו את הסוכן באיומים ובכוח על מנת לקבל ממנו כספים שאותם הוא חייב לטענתם לטנסקי. בכל אירוע הייתה החמרה באשר לאמצעי הכוח שהופעל לשם תשלום החוב. התנהגותם זו מלמדת על תעוזה ומסוכנות גבוהה".