"אני מנסה להתנגד, הוא הצמיד אותי לקיר ואמר לי 'תשתקי, את לא זזה מפה'. הוא הוריד לי עוד פעם את המכנסיים. ואז הוריד לעצמו את המכנסיים והחדיר בי את איבר המין שלו". במילים אלו מתארת ב', בת 25 ממרכז הארץ, את האונס שלדבריה עברה לפני כחודשיים בידי דקל ששונקר, תושב דימונה בן 31 שנעצר בשבוע שעבר בחשד שביצע עבירות מין בכמה נשים – והדביק את חלקן בכוונה בנגיף ה-HIV, שללא טיפול גורם למחלת האיידס.
ששונקר, שמעצרו הוארך אתמול בשבעה ימים אחרי שעוד ארבע נשים התלוננו נגדו ומספרן עלה לשש לפחות, חשוד כי פיתה נשים שהכיר ברשתות החברתיות – וביצע בהן עבירות מין, ובכללן מעשי סדום ומעשים מגונים. מיוחסת לו גם עבירה של הפצת מחלה. החשוד פרסם פוסטים באמצעות פרופילים פיקטיביים, שבהם חיפש באמתלות שונות ליצור קשר עם נשים, תוך כדי שהוא מכוון לנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
3 צפייה בגלריה
החשוד דקל ששונקר
החשוד דקל ששונקר
דקל ששונקר. לפחות שישה מתלוננות נגדו עד עתה
גם ב' הינה בעלת צרכים מיוחדים, וסיפרה בריאיון הבוקר לאולפן ynet כי את דקל פגשה אחרי שפנה אליה בקבוצת ווטסאפ כלשהי שבה שניהם היו חברים. "הוא הכיר אותי משם ופנה אליי. שלחתי תמונה שלי כי אני תמיד שולחת לשם תמונות שלי, ואז הוא קפץ על המציאה ורשם לי 'היי, את יפה', קודם בקבוצה עצמה. ואז הוא בא אליי לפרטי ואמר לי 'את רוצה להיפגש איתי? את רוצה להיות בת זוג שלי?'. אמרתי לו 'דקל, כרגע אני לא מעוניינת בקשר, זה לא מתאים לי קשר כרגע, אבל אם אתה רוצה אפשר לנסות את זה אבל לאט לאט ולא בכוח'".
-באיזה שלב את פוגשת אותו? "אני פוגשת אותו אחרי יומיים".
-מה קורה במפגש הזה? תתארי לנו. "במפגש הזה קורה שדקל מפעיל עליי לחץ ואומר לי 'את יכולה להיות חברה שלי?'. שמעתי את זה כמה פעמים, 'ב', את יכולה להיות חברה שלי?' – ואז הוא נצמד אליי בספסל ומתחיל לממש לי את החזה. אני ממש צועקת 'תוריד את היד שלך. זה לא נעים לי. תוריד את היד שלך, זה לא מקובל עליי'. והוא עוד פעם נוגע לי בחזה. אני אומרת לו 'דקל, זה לא נעים לי ולא עושים את זה, לא בפגישה הראשונה ולא בשנייה ולא בשום פגישה'".
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
"רוצה להעניק עיסוי". פוסט בפייסבוק שפרסם ששונקר
(מתוך פייסבוק)
-והוא לא עוצר שם. "והוא לא עוצר שם. עד שעמדתי וצרחתי 'מספיק כבר, תפסיק עם זה'. ואז הוא הוריד את היד ואמר 'בסדר'. בזלזול. אחרי זה הוא אומר לי 'בואי נלך לטייל'. אמרתי לו 'בסדר'. הוא הכניס אותי לאיזשהו בניין והתחיל להוריד לי את המכנסיים".
בשלב זה תיארה ב' כיצד נאנסה על ידי החשוד, והדגישה כאמור כי ניסתה להתנגד. לדבריה ששונקר לא השתמש באמצעי הגנה, ורק לפני כחודש הבינה שהוא נשא HIV. היא כבר עברה בדיקה אחת שחזרה שלילית, וכעת היא מחכה לתוצאותיה של בדיקה נוספת.
-מה עובר לך בראש כשאת קולטת שאת לא היחידה ושגם יכול להיות שנדבקת? "אני בהלם, אני בשוק, הוא הכניס אותי לטראומה. הוא לקח ממני גם 600 שקלים".
-גנב אותם. "כן. הוא לקח ממני 600 שקלים והוא עוד לא החזיר אותם. ביקשתי ממנו והוא כל הזמן אמר לי '12 לחודש, 17 לחודש, אני אתן לך'. והוא עוד לא החזיר אותם".
-את מרגישה שהוא ניצל אותך? "כן. הוא ניצל עוד הרבה, זה לא רק אני שהוא ניצל אותה או אותם, הוא לקח מעוד אנשים שהם בעלי צרכים מיוחדים כסף".
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט פייסבוקש פרסם דקל ששונקר
פוסט נוסף שלפי החשד פרסם ששונקר בפייסבוק תחת הפרופילים שלו
(מתוך פייסבוק)
ב' מוסיפה כי לפני שנעצר ששונקר יצר איתה קשר לפני כשבוע, ולדבריה "הכניס לה לראש" שהוא עוקב אחריה. "הוא איים עליי שבגלל שדרשתי את הכסף שלי חזרה, הוא איים עליי שיילך למשטרה ויגיד שאני מאיימת עליו".
את הריאיון שלה סיכמה ב' בפנייה לנשים נוספות שאולי נפגעו מששונקר להתלונן: "שבנות ילכו להתלונן. וגם בנים". גם במשטרה קראו למתלוננות או מתלוננים נוספים ליצור עמה קשר. צוות החקירה שהוקם במרחב לכיש הפעיל קו טלפון שמספרו 053-4918183 לצורך הגשת התלונות.
ששונקר, יצוין, כבר ריצה בעבר מאסר על עבירות דומות. ב-2016 נגזר עליו עונש מאסר של ארבע שנים ותשעה חודשים, אחרי שהודה והורשע בהסדר טיעון בשלוש עבירות של מעשה שעלול להפיץ מחלה. בכתב האישום המקורי נטען אז כי ששונקר רכש את אמונן של שלוש נשים ובכללן נערה, קיים עמן יחסי מין ולא סיפר להן על מחלתו. בכתב האישום המתוקן הורד סעיף של קבלת דבר במרמה.
מתן צורי השתתף בהכנת הכתבה