1 צפייה בגלריה
אבי חימי
אבי חימי
אבי חימי. בקרוב צפויה חקירה פלילית
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
קצין בכיר במשטרה העריך בשיחה עם ynet כי מעבר מבדיקה לחקירה פלילית נגד עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין שהתפטר מתפקידו, הוא עניין של ימים בודדים. "המשטרה לא יכולה להתעלם מהפרסומים. גם אם עורכת הדין תחליט שלא להתלונן, המשטרה מחויבת לחקור ברגע שנודע לה על של חשד לעבירה פלילית", אמר הקצין.
לדבריו, "כל מה שעלה עד עכשיו מהפרסומים ומהריאיון שלו, מייצר חשדות נגדו. זה שהוא אומר בעצמו שניהל איתה רומן והמליץ עליה להיות שופטת - איפה הגילוי הנאות? הוא למעשה הפיל את עצמו כשהוא אמר בעצמו שהמליץ עליה".

במשטרה בחנו כבר מאתמול בבוקר את האפשרות לפתוח בבדיקת ממצאי התחקיר על חימי, אף שעורכת הדין טרם הגישה תלונה במשטרה. אתמול בערב אישרו במשטרה כי הפרסום נבדק באגף החקירות והמודיעין בהתייעצות עם פרקליטות המדינה. פתיחת חקירה נגד חימי דורשת אישור של היועץ המשפטי לממשלה.
אתמול חימי חזר על הטענות לפיהן שיחת הזום שבמסגרתה חשף את עצמו בפני עורכת דין שהייתה צריכה את עזרתו כדי לזכות בקידום לשיפוט הייתה בהסכמה, וטען שהקשר התנהל במשך שלוש-ארבע שנים, בעוד שאת הבקשה הגישה בסוף שנת 2021.
מנגד, עורכת הדין אמרה אמש לאילה חסון כי "לא הייתה הסכמה. היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים לא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי. ראיתי שהיו תהיות - אז כן, ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל, אלא משהו שמהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה, בכל גיל ובכל מעמד".