ראש לשכת עורכי הדין המתפטר, אבי חימי, שב וחזר אמש (שלישי) על הטענות לפיהן שיחת הזום שבמסגרתה חשף את עצמו בפני עורכת דין שהייתה צריכה את עזרתו כדי לזכות בקידום לשיפוט הייתה בהסכמה, וטען שהקשר התנהל במשך שלוש-ארבע שנים, בעוד שאת הבקשה הגישה בסוף שנת 2021. מנגד, עורכת הדין אמרה אמש כי "לא הייתה הסכמה. ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
אבי חימי
(צילום: מוטי קמחי)
חימי הודיע אתמול על התפטרותו מהתפקיד. "אי אפשר לומר עליי שאני עבריין מין או שעשיתי מעשה מגונה. ציפיתי שיזמנו אותה ואותי לפוליגרף וישאלו מה היה טיב הקשר - אם חד-פעמי קצר שנכפה עליה, או קשר בן כמה שנים. אני צריך לתת דין וחשבון לאשתי ולבנותיי. כשלתי שלא נהגתי בצורה נכונה, אבל זה היה קשר בהסכמה בין שני אנשים בוגרים", אמר לחדשות 12.
עורכת הדין סיפרה לחדשות 13 על המקרה: "היה אדם בעל מעמד שמרשה לעצמו לנהוג באופן שבו מצופה מגברים לא לנהוג בנשים תחת מרותם, נשים שזקוקות להם בהיבט המקצועי. ראיתי שהיו תהיות - אז כן, ניתקתי את השיחה אחרי לא הרבה זמן. לקח לי כמה רגעים לעכל את מה שאני רואה. זה לא היה מראה קל, אלא משהו שמהווה הטרדה ואי-נוחות לכל אישה, בכל גיל ובכל מעמד".
עורכת הדין, שתיעדה את האירוע, הוסיפה: "אני לא כל כך יודעת מה גרם לי להרגיש שנכון לתעד את האירוע. אינסטינקט. אולי הרגשתי שיש פה תלות וניצול מצדו. הרגשתי שזה מה שהיה נכון". כשנשאלה אם חימי המליץ עליה לשיפוט, השיבה עורכת הדין: "מההודעה הכתובה שהוא שלח לי הוא המליץ, אין לי דרך לדעת האם אכן הייתה המלצה או לא".
2 צפייה בגלריה
אפי נוה בגזר הדין
אפי נוה בגזר הדין
דחה את ההשוואה לאפי נוה, קודמו בתפקיד. "זה ניסיון חיסול"
(צילום: מוטי קמחי)
חימי אמר כי "אני לא פגעתי בה. אני מתבקש להגיש עשרות ומאות חוות דעת על עורכי דין שפונים אליי מתוקף היכרותי איתם, עם המקצועיות שלהם וההתנהלות שלהם. היה לי קשר אישי עם אותה עורכת דין, אבל גם מקצועי. ידעתי שהיא אשת מקצוע טובה. חוות הדעת שמסרתי בעניינה מדודה - אפשר יהיה לעיין בה בבוא היום. אני מבין שטעיתי".
ראש הלשכה המתפטר אישר את הפרסום ב-ynet, לפיו עורכת הדין לא עברה את מיון הסף הראשוני לשיפוט. "אם הייתי רוצה לעזור לה, הייתי מדבר לכאורה עם נציגי הוועדה. לא דיברתי עם אף אחד ולא פעלתי בעניינה. אם עזרתי לה מן הסתם שלפחות את הרף הנמוך הזה היא הייתה עוברת".
חימי גם דחה את ההשוואות בינו לבין ראש לשכת עורכי הדין הקודם אפי נוה, והאשים כי הצעד שעשתה עורכת הדין - חשיפת המעשה שלו - היה "ניסיון חיסול", כלשונו. "העיתוי לא מקרי, הוא מכוון וברור - ניסו לחסל אותי", הוא אמר. על אפשרות שתיפתח בעניינו חקירת משטרה ציין חימי: "אני אשמח. אתייצב בכל מקום למסור את גרסתי שמגובה בראיות. ידיי נקיות".
פורסם לראשונה: 22:30, 31.01.23