אתר "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח היום אחר הצהריים (ראשון) כי עבאס אחמד חליל, פעיל דיוויזיית האימאם חוסיין שחוסל בשבת האחרונה בדרום לבנון, הוא נכדו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אביו, המכונה אבו עלי נוח, הוא המלווה האישי של נסראללה ונלחם לצד המשטר הסורי והמיליציות האיראניות בסוריה.

3 צפייה בגלריה
עבאס אחמד אבו מהדי ח'ליל
עבאס אחמד אבו מהדי ח'ליל
עבאס אחמד חליל
יש לציין כי לטענה על היותו של חליל הנכד של נסראללה אין אימות ממקור נוסף, ובצה"ל לא מכירים את הקשר בין השניים. בדיווח נכתב כי זו לא הפעם הראשונה שקרוב של נסראללה נהרג במלחמה. בינואר חוסל מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל בעיירה חרבת סלם בדרום לבנון. לפי פרסום של אותו האתר אחרי התקיפה, גם לטוויל היה קשר משפחתי לחסן נסראללה, דרך אחת מנשותיו של נסראללה.
אתמול בשעות הצהריים צה"ל קיבל אחריות על תקיפת רכב בא-נאקורה שבדרום לבנון, ומסר כי חיסל בבוקר מחבלים ששייכים לדיוויזיית האימאם חוסיין. לפי הצבא, המחבלים ירו בעבר רקטות לעבר שטח ישראל.
הכותרת
מאחורי איום המנהרות של חיזבאללה
22:15
3 צפייה בגלריה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
הרכב שהותקף בא-נאקורה
(צילום: AFP)

כבר אתמול דיווח ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" כי יעד התקיפה היה "אישיות בכירה בחיזבאללה". בדיווחים נוספים של הערוץ נטען כי "חוסלה דמות ביטחונית" וכי "גופה הגיעה לבית החולים". בהמשך עדכן "אל-חדת'" את הדיווח והוסיף כי מדובר בשלושה הרוגים, כולם פעילי חיזבאללה.
שלושת המחבלים השתייכו כאמור למיליציה שפועלת לצד חיזבאללה, אך משויכת גם לאיראן. המיליציה, "דיוויזיית האימאם חוסיין", מורכבת מאלפי פעילים בעלי אזרחויות שונות מרחבי המזרח התיכון - והוקמה עוד ב-2016, תחת פיקודו של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר שחוסל בתקיפה אווירית אמריקנית בבגדאד בשנת 2020.
לפי פרסום באיראן מהחודשים האחרונים, "דיוויזיית האימאם חוסיין" מורכבת ברובה מסורים, אך יש בה גם פעילים מלבנון, מאפגניסטן, מפקיסטן, מתימן וממדינות נוספות. שלושת המחבלים שחוסלו היום היו כולם, לפי חיזבאללה, תושבי דרום לבנון. מטרתה של המיליציה הזו הייתה להילחם נגד דאעש וגורמים נוספים. בדיוויזיה כמה יחידות של לוחמים, כוחות מיוחדים, כוחות לוגיסטיים ועוד. היא הוגדרה כרב-זירתית, אך פועלת לרוב בסוריה.
3 צפייה בגלריה
לוגו חטיבת מחבלי דיוויזיה האימאם חוסיין
לוגו חטיבת מחבלי דיוויזיה האימאם חוסיין
סמל חטיבת מחבלי דיוויזיית האימאם חוסיין
צה"ל כבר סימן במהלך המלחמה את המיליציה, בשל חלקה בירי לעבר ישראל מלבנון. בחודש נובמבר האחרון אמר דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, כי המיליציה "נחלצה לעזרת חיזבאללה והגיעה לדרום לבנון". אדרעי הוסיף כי המיליציה מעורבת בחיכוך עם צה"ל בגבול לבנון, ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית נגד ישראל. בפרסום, הציג קלסתרון שכבר נחשף בעבר - ובו נראה מפקד המיליציה, ד'ו אל פקאר.